راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همتی مدیر عامل بزرگترین بانک اسلامی دنیا می‌شود

meliتصمیمات وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتخاب مدیرعامل بزرگترین بانک دولتی کشور نهایی شده و بر این اساس عبدالناصر همتی به این کرسی تکیه خواهد زد.

عبدالناصر همتی که سابقه درخشان در بیمه مرکزی دارد و در دولت جدید نیز یکی ازگزینه‌ها برای بانک مرکزی و بیمه مرکزی بود که از رفتن به بیمه مرکزی امتناع کرد واین بار ظاهرا برای حضور در بانک ملی بهانه‌ای نخواهد داشت.

همتی در کارنامه علمی خود دانشیاری دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و تدریس اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی و تالیف کتاب‌هایی همچون «اقتصاد کلان، مقدمه ای بر سیاست های پولی و مالی»، «توسعه اقتصادی»، «مشکلات اقتصادی جهان سوم» و «اقتصاد نفت» را دارد. در آغاز دوران ریاست جمهوری حجت‌الاسلام خاتمی نیز پیشنهاد اولیه تاسیس «صندوق ذخیره ارزی» را که بعدا به نام «حساب ذخیره ارزی» نام گرفت، ارائه داد. همچنین در دوره مسوولیت حجت‌الاسلام حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی، به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود. همتی در 15 سال حضور خود به عنوان رییس کل بیمه مرکزی عنوان پدر خصوصی سازی صنعت را گرفت. در سال‌هایی که مدیریت بانک سینا را به عهده داشته، موسسه مالی و اعتباری بنیاد را به بانک سینا ارتقاء داد و با تلاش موثر برای لغو تحریم بانک سینا، منجر به خارج شدن بانک سینا با رای دادگاه عالی اروپا از فهرست تحریم اتحاد اروپائی شد.

بانک ملی بزرگترین بانک کشور بازوی اجرایی بسیاری از طرح‌های ملی و استانی دولت‌ها بوده و هست. این بانک به عنوان تامین کننده منابع مالی خرد و کلان پروژه‌های عمرانی مطرح است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.