راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسین زاده: برای اولین بار در كشور، خدمات بانكداری امن مبتنی بر سيم كارت راه‌اندازی شد

در حاشيه روز دوم از بيست وچهارمين همايش بانكداري اسلامي، براي نخستين بار در كشور سرويس بانكداري امن مبتني بر سيم‌كارت (سيم بانك – سيم رمز) رونمايي شد.

اين مراسم با حضور محمدرضا حسين‌زاده عضو هيأت مديره بانك ملي ايران، عليرضا پورابراهيمي مديرعامل شركت داده‌ورزي سداد، عليرضا قلمبر دزفولي مديرعامل شركت ايرانسل، مسئولان شركت حصين برگزار شد.

عضو هيأت مديره بانك ملي ايران در خصوص سرويس بانكداري امن مبتني بر سيم‌كارت (سيم بانك – سيم رمز) گفت: براي نخستين بار در كشور سرويس بانكداري امن مبتني بر سيم كارت يا رعد ملي توسط اين بانك و با همكاري شركت ايرانسل راه‌اندازي شد. استفاده از كليد رمزنگاري جهت ايجاد امنيت در تراكنش‌هاي بانكي، استفاده از قابليت‌هاي امنيتي سيم‌كارت در تراكنش‌هاي بانكي، تبادل اطلاعات مشتريان به صورت رمزنگاري شده در شبكه مخابراتي و امكان فعال‌سازي سرويس به صورت از راه‌‌دور را از قابليت‌هاي اين سيستم است.

حسين‌زاده گفت: رعد ملي خدمتي نوين از بانك ملي ايران در عرصه بانكداري الكترونيك است كه با استفاده از آن مي‌توان بدون نياز به استفاده از ملي‌كارت، خدماتي نظير دريافت موجودي، خريد، پرداخت قبوض و توليدرمز يكبار مصرف (OTP) براي استفاده از سبا را با استفاده از گوشي تلفن همراه دريافت كرد. اين سامانه بر روي سيم‌كارت‌هاي همراه اول و ايرانسل قابل اجراست و تراكنش‌ها در آن به صورت آني انجام مي‌شود. همچنين دريافت و ارسال پيام از اين طريق به صورت رايگان و بدون نياز به اينترنت و GPRS بوده و استفاده از آن توسط انواع گوشي‌هاي تلفن همراه امكان‌پذير است.

منبع: بانک ملی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.