راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

250 میلیون دلار برای یک خرید اینترنتی اشتباهی

درحالی که هفته گذشته اعلام شد که موسس سایت آمازون، روزنامه واشینگتن پست را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد، اکنون که کارشناسان و متخصصین دنیای اقتصاد از تب و تاب تحلیل این اقدام گذشته اند، وی اعلام کرده که خرید واشینگتن پست نتیجه یک اشتباه ساده در خرید اینترنتی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، به نوشته سایت The New Yorker، جف بزوس در مصاحبه با خبرنگاران چنین گفته: «من مشغول وب گردی و گردش در سایت ها بودم و هیچ قصدی برای خرید کوچک‌ترین چیزی نداشتم، و به احتمال زیاد اشتباهی روی بنر فروش این روزنامه کلیک کرده ام.»

بزوس گفت: از این خرید آنلاین مطلع نشده تا وقتی که بانکش صورت گردش حساب را ارسال می کند. او می گوید: «من در شرایط عادی هرگز چنین اقدامی نمی کردم، حتی این روزنامه را نمی خوانم، چه رسد به اینکه قصد خریدش را داشته باشم. خرید این مجموعه یک دیوانگی محض است.»

بزوس پس از آگاهی از خریدش ساعت ها با بخش مشتریان واشینگتن پست به صورت تلفنی بحث می کند ولی آن ها به او می گویند که معامله انجام شده و پیشنهادش به عنوان بالاترین رقم دریافتی، پذیرفته شده.

گفتنی است، موضوع خریدهای آنلاین اشتباه پدیده‌ای رایج در میان مردم به شمار می رود و در بسیاری مواقع راه بازگشتی نیز برای آن ها وجود ندارد. حال مردم عادی خریدهای اشتباه چند دلاری می کنند٬ و غول های فناوری کلیک های چند صد میلیون دلاری.

منبع: پول پرس

1 دیدگاه
  1. سیامک می‌گوید

    دوست عزیز این موضوع جکه، تعجب میکنم به صورت یک خبر جدی منتشر کردید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.