راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره پرداخت الکترونیک بهای سوخت در جایگاه

بانک ملت با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، طرح پرداخت الکترونیک بهای سوخت با کارت هوشمند سوخت را اجرایی کرده است. برای فعال کردن کارت هوشمند سوخت باید به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید سپس کارت هوشمند سوخت خود را به یک کارت بانکی مرتبط و یا آنرا شارژ نمایید و از آن به بعد در جایگاه‌های عرضه بنزین مجهز به سامانه پرداخت، به جای پول نقد، بهای سوخت را با همان کارت هوشمند سوخت بپردازید. در واقع کیف پول کارت هوشمند سوخت پول نقد محسوب می‌شود و در صورتیکه کارت سوخت شما معیوب شود (بسوزد) و یا خواهان انتقال پول شارژ شده به کارت سوخت دیگری باشید مثل شرایط خرید و فروش خودرو می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و ارائه اصل کارت سوخت برای انتقال وجه شارژ شده اقدام کنید.

.

روش‌های پرداخت الکترونیک بهای سوخت

امکان پرداخت الکترونیک بهای سوخت به دو روش پرداخت از طریق کیف پول (Offline) و پرداخت از طریق کارت بانکی (Online) امکان‌پذیر است.

.

راهنمای شارژ کیف پول کارت هوشمند سوخت (Offline)

در روش پرداخت از طریق کیف پول (Offline) مشتری باید کارت هوشمند سوخت خود را به‌مبلغ مورد نظر شارژ کند. این عملیات با کمک یک دستگاه پایانه پوز ویژه که در همه شعبه‌های بانک ملت و برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت وجود دارد و پیمودن مراحل مربوطه انجام می‌شود.

Charge-Soukhfuel-way2pay-92-05-09

راهنمای اتصال کارت بانکی به کارت هوشمند سوخت

در روش پرداخت از طریق کارت بانکی (Online) باید ابتدا کارت هوشمند سوخت خود را به یک کارت بانکی از طریق پایانه پوز ویژه که در همه شعبه‌های بانک ملت و برخی جایگاه‌های عرضه سوخت نصب شده است، متصل کنید.

Charge-Soukhfuel-way2pay-92-05-09a

راهنمای پرداخت غیر نقدی بهای سوخت در جایگاه

اگر می‌خواهید برای پرداخت وجه از کیف پول کارت سوخت استفاده کنید، هنگام سوخت‌گیری گزینه «کیف» از محل شارژ کیف پول را انتخاب کنید و هزینه را بپردازید ولی اگر می‌خواهید از طریق کارت بانکی وجه سوخت را بپردازید هنگام سوخت‌گیری در جایگاه گزینه «بانکی» را انتخاب کنید و سپس با وارد نمودن رمز کارت، وجه سوخت مصرفی را پرداخت کنید. در شکل زیر راهنمایی‌ پرداخت به هر دو روش آمده است.

Charge-Soukhfuel-way2pay-92-05-09b

نکات استفاده از کیف پول کارت سوخت

  1. پرداخت وجه سوخت از کیف پول پس از سوختگیری امکان‌پذیر است.
  2. در صورتیکه موجودی کیف پول از میزان خرید بیشتر یا مساوی باشد پرداخت وجه از کیف پول کارت سوخت میسر است.
  3. پرداخت وجه سوخت از کیف پول در صورت وجود موجودی در آن اختیاری است و می‌توان روش‌های پرداخت نقدی و بانکی را نیز در جایگاه انتخاب کرد (در صورت فعال بودن بانکی ).
  4. رمز کیف پول کارت سوخت به طور پیش فرض ۱۲۳۴ بوده است و با رمز کارت هوشمند سوخت متفاوت است.
  5. حداکثر مبلغ شارژ ده میلیون ریال است.

.

مزایای کیف پول کارت سوخت

امروز پرداخت الکترونیک برای خرید کالا و خدمات، مزایای فراوانی دارد که در این جا به چند مورد اشاره می‌شود:

  1. سریع‌تر است، زیرا زمان کمتری برای رد و بدل شدن پول صرف می‌شود.
  2. مطمئن‌تر است، زیرا از سرقت، گم شدن و گرفتن پول‌های تقلبی جلوگیری می‌کند.
  3. بهداشتی‌تر است، زیرا با پول‌های آلوده تماس برقرار نمی‌شود.

.

معایب کیف پول کارت سوخت

پرداخت الکترونیکی بهای سوخت با تمام مزایایش، معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن عدم دریافت پول شارژ شده در صورت مفقود شدن کارت سوخت یا باز پس گرفتن وجه شارژ شده است. به این معنا که در صورت گم شدن کارت سوخت دیگر قادر نخواهید بود پول شارژ شده از آن را دریافت کنید. همچنین با وجود این که کیف پول الکترونیکی را می‌توان تا سقف یک میلیون تومان شارژ کرد، اما در صورت منصرف شدن از این نوع پرداخت بهای سوخت، دیگر امکان بازپس‌گیری پول نقد وجود ندارد.

12 دیدگاه
  1. رحیم می‌گوید

    به نظر من همان روش نقدی از همه بهتره و اینجوری اگه کارتمون هم گم بشه دیگه نگران موجودی کارت هم نیستیم و خیالمون راحته که کارت سوختمون خالیه و فقط باید دنبال المثنی باشیم

    1. ناشناس می‌گوید

      همش مال بیسوادیتون

  2. ناشناس می‌گوید

    باسلام کارت سوخت المثنی صادرشده ولی پول کارت سوخت قبلی که مبلغ یک میلیون تومان می باشدبه کارت سوخت المثنی انتقال نشده است ازطریق بانک ملت پیگیری کردیم سه ماهه ولی هنوزپول برگشت نشده است.باتشکرراهنمایی فرمایید

    1. Manochehr می‌گوید

      خسته نباشی دلاور، خسته نباشی قهرمان
      رفت تو جیب آقازاده ها

    2. کوثری می‌گوید

      سلام
      من هم یک ماهه بتزین میزنم و چهار شماره اخر کارت ملی رو وارد میکنم مینویسه رمز نامعتبر است
      هیچ کسی هم جوابگو نیست
      اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    3. امیر می‌گوید

      داداش رفت توی جیب مبارک برادران بانک ملت گرامی ، نوش جونشون داداش

    4. امیر می‌گوید

      داداش رفت توی جیب مبارک برادران بانک ملت گرامی ، نوش جونشون داداش

  3. اصغر می‌گوید

    باسلام باتوجه به صدورکارت سوخت المثنی پول کیف کارت سوخت قبلی به المثنی واریز نشده ازطریق بانک ملت درخواست شده درحدودچهارماه برگشت نشده

  4. کوثری می‌گوید

    سلام
    من هم یک ماهه بتزین میزنم و چهار شماره اخر کارت ملی رو وارد میکنم مینویسه رمز نامعتبر است
    هیچ کسی هم جوابگو نیست
    اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

  5. محمد می‌گوید

    سلام ای کاش کارتها را جوری درست می کردن که بشه مثل کارتهای بانکی کارت به کارت کرد آخه ۳۰ لیتربنزین به کجا میرسه آزادم که نمی تونیم بزنیم پولشو نداریم لا اقل از دوستانی که اضافه دارن کارت به کارت می کردیم

  6. Mahmood می‌گوید

    کیف پول کارت سوخت خیلی عالیه،صرفه جویی در وقت میشه هم مشکل پول خورد حل میشه،هم بهداشتی تره دوستان سعی کنند مبلغ کمتری شارژ کنند که اگه خدای نکرده کارت گم شد پولش تو جیب اقازاده ها نره

  7. غفاری می‌گوید

    کیف پول کارتم دوسال استکه غیرفعال هست.به کجا مراجعه میکنم ادرس جای دیگر میدهند،اداره سوخت ،شعب بانک ملت و کارگزاری که دوساعت زمان پاسخ دهی است آخرش هم قطع می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.