راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجربه کاربری در فضای مجازی و فضای فیزیکی باید یکسان شوند

در روز رسانه‌های اجتماعی به سراغ تعدادی از کارشناسان و متخصصین این حوزه رفتیم و با آنها گفت‌وگوی کوتاهی در خصوص تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر سازمان‌ها و مخصوصا بانک‌ها داشتیم. یکی از این افراد، علی نعمتی شهاب، مشاور و تحلیل‌گر کسب و کار در سازمان‌ بود.

نعمتی شهاب در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی در روابط بین سازمان‌ها و درون سازمانی، مخصوصا در بانک‌ها گفت: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه بحث حضور مردم در رسانه‌های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده است. سازمان‌ها و به خصوص بانک‌ها برای شنیدن صدای مشتری از یک طرف و از طرف دیگر استفاده از ابزارهای بازاریابی و معرفی محصولات و خدماتشان به شدت سعی کرده‌اند که در رسانه‌های اجتماعی حضور پیدا بکنند. یکی از بحث‌های خیلی مهمی که این روزها در ارتباط میان سازمان با مردم به خصوص بانک‌ها مطرح می‌شود، بحث تجربه مشتری است. من مطالعه‌ای که توسط یکی از شرکت‌های بزرگ مشاوره دنیا انجام شده‌است را خواندم و در آنجا اشاره شده بود که سازمان‌ها باید به سمت یکسان کردن تجربه مشتری از حضور در فضای فیزیکی شعبه و تجربه مشتری در استفاده از خدمات آنلاین بروند. یکی از مهمترین مواردی که در این مقاله تاکید شده بود، بحث ارائه مشاوره، خدمات بانکداری اختصاصی و براساس نیاز مشتری بود. رسانه‌های اجتماعی به این دلیل که ارتباط میان بانک و مخاطب را به صورت فرد فرد و مستقیم فراهم می‌آورد، باعث می‌شود که بانک‌ها به شکل بهتری خدماتشان را متناسب با نیازهای مشتری ارائه دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.