راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارمزد بالای تراکنش، ویزا و مستر کارت را به دردسر انداخت

ائتلافی متشکل از ۳۰ شرکت خرده‌فروش از جمله آمازون و سون ایلون، شکایتی علیه ویزا و مسترکارت به جریان انداخته‌ و این دو شرکت را متهم کرده‌اند که کارمزد تراکنش‌هایی که دریافت می‌کنند بیش از سطح مجاز و قانونی است. پس از سال‌ها کشمکش، تابستان سال گذشته خرده‌فروشان آمریکایی یک دعوای گروهی 7.25 میلیارد دلاری علیه این دو شرکت به راه ‌انداختند ولی در ادامه کار، هزاران شرکت پای خود را از این ائتلاف بیرون کشیدند.

 گروهی از خرده‌فروشان اخیرا شکایت جدیدی علیه ویزا و مسترکارت به جریان انداختند و در آن مدعی شدند که این دو شرکت، بخش قابل ملاحظه‌ای از قدرت بازار در تعامل با تجار را به‌دست گرفته‌ و بازرگانان را به پرداخت کارمزدهای بالا مجبور مي‌كنند. سخنگوی ائتلاف پرداخت‌های الکترونیک (Electronic Payments Coalition) گفت پیشتر به این «استدلال‌های تکراری» پرداخته شده است و اگر آن‌ها (شاکیان) چیز قابل عرضه و مستدلی دارند، باید آن را در دعوای نهایی قید کنند.

بر اساس این گزارش، چند شرکت دیگر که از ائتلاف اولیه خارج شده‌اند نیز قصد دارند شکایت‌هایی علیه ویزا و مسترکارت به جریان اندازند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به CVS Pharmacy، Target Corp و Macys Inc اشاره کرد.

منبع: ایران کیش

1 دیدگاه
  1. محمد رضا اساره می‌گوید

    تلفن ثابت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.