راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سپیدنام: شبکه‌های اجتماعی مثل شمشیر دو لبه هستند

در روز رسانه‌های اجتماعی به سراغ تعدادی از کارشناسان و متخصصین این حوزه رفتیم و با آنها گفت‌وگوی کوتاهی در خصوص تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر سازمان‌ها و مخصوصا بانک‌ها داشتیم. یکی از این افراد، حمید سپیدنام، رئیس هیات مدیره شرکت کاسپید بود.

سپیدنام در خصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی در روابط بین سازمان‌ها و درون سازمانی، مخصوصا در بانک‌ها گفت: «از سال 2010 اهمیت شبکه‌های اجتماعی خیلی مشهورتر شد و خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌ها ناگزیر شدند تا به این شبکه‌ها روی بیاورند. البته شبکه‌های اجتماعی مثل شمشیر دو لبه هستند که هم می‌توانند خیلی خوب و هم می‌توانند خیلی مضر بانشد. سازمان‌ها از این طریق می‌توانند ارتباط خیلی خوبی با مشتریان و کسانی که در سازمان مشغول هستند داشته باشند. فکر می‌کنم در یکی دو سال اخیر در کشور ما اهمیت فضای مجازی به خصوص بحث فیس بوک، توئیتر و لینکداین کاملا مشهود است و شرکت‌ها ناگریز به این سمت روی می‌آورند. فکر می‌کنم امسال سالی است که بانک‌ها باید بر روی بحث ارتباط با مشتری کار کنند و بتوانند اول بفهمند چه شبکه اجتماعی به دردشان می‌خورد و بعد برنامه‌ریزی کنند.

سپیدنام در پاسخ به این سوال که ورود بانک‌ها به شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر در حال حاضر مثبت است یا منفی، گفت: «با توجه به فضایی که در داخل کشور و حساسیت‌هایی که روی این دو شبکه اجتماعی وجود دارد، باید اول یک بازبینی در قوانین کشور شود. چون هنوز ما نمی‌دانیم که استفاده از فیس بوک جرم است یا خیر. البته مقام معظم رهبری فرمودند که نیست. ولی قطعا استفاده از فیلترشکن جرم است. بنابراین هنوز سردرگمی برای شرکت‌ها وجود دارد که نمی‌دانند می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند یا نه. همچنین بحث تحریم هم مزید بر علت شده تا شرکت‌ها و خصوصا بانک‌ها مقداری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مردد باشند. اما به نظر من استفاده از این فضاها واقعا می‌تواند به بانک‌ها و شرکت‌ها کمک کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.