راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خودپردازهای اروپا، آماج حملات کلاهبردارها

به گفته تیم امنیت ATM اروپا (EAST)، دستگاه‌های خودپردازی که قابلیت دریافت کارت‌های EMV را دارند همچنان صدور کارت‌های تقلبی در اروپا را می‌کاهند. در این قاره مجرمان روش‌هایی به کار می‌گیرند که ظرافت چندانی ندارد.

EAST گزارش داده است بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ جرائم مربوط به دستگاه‌های خودپرداز که نیاز به فناوری پیچیده نداشت مانند گیر کردن کارت و پول نقد در دستگاه و دریافت پول به طور مرتب از ۲۰۲۴۴ به ۲۲۴۵۰ مورد افزایش یافته است. از سوی دیگر موارد گیر کردن پول نقد در مقایسه سالانه ۱۲ درصد کاسته شده، گیر کردن کارت ۷۵ درصد افزایش‌یافته و کلاه‌برداری به صورت بازگشت پول نقد۱۸۰۰ درصد افزوده شده است (به بیان دیگر از ۱۵۵ مورد در ۲۰۱۱ به ۲۹۷۸ مورد در ۲۰۱۲ رسیده است). در مقایسه با ۲۰۱۱ میلادی حمله فیزیکی به دستگاه‌های خودپرداز اروپایی در کل ۶ درصد افزوده شده است (از ۱۸۱۸ به ۱۹۲۰ مورد). حمله با موارد منفجره و گاز برای سومین سال متوالی افزایش‌یافته (۵۳۰ مورد). این شاخص در مقایسه با ۲۰۱۱ میلادی ۲۸ درصد بالا رفته است.

در هر حال کلاه‌برداری به این شیوه بسیار گسترده نیست؛ خسارت مرتبط با حمله به دستگاه‌های خودپرداز ۱۲ درصد افزوده‌ شده و از ۲۳۲ میلیون یورو (۳۰۲ میلیون دلار) به ۲۶۰ میلیون یورو (۳۳۸ میل ون دلار) رسیده است. بیش‌ترین میزان خسارات در خارج از مرزهای اروپا در آمریکا اتفاق می‌افتد؛ البته میزان خسارات در جمهوری دومینیک و برزیل هنوز هم بالاست. در۲۰۱۲ حدود ۸۵ درصد خسارات مربوط به کارت به صورت بین‌المللی اتفاق افتاد که در مقایسه با ۲۰۱۱، بیست و یک درصد افزایش یافته است.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.