راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهنمای خرید بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال + سوالات متداول

روز گذشته مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ، اعلام کرد فدراسیون فوتبال می‌خواهد برای اولین بار بلیت فروشی الکترونیکی انجام دهد. این کار برای بازی ایران – لبنان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی انجام می‌شود. تاج البته جزئیات دقیق انجام این کار را ذکر نکرد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فوتبال ایران برای اولین بار شاهد بلیت فروشی الکترونیکی خواهد بود.

از همین رو «راه پرداخت» بر آن شد تا برای خرید بلیت الکترونیک فوتبال اقدام کند. در ادامه در خصوص این سامانه و چگونگی خرید بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال توضیحاتی کاملی را آورده‌ایم. (رونمایی کارت بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال با حضور تاج {گزارش تصویری})

.

کاربرد سامانه خرید بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال

سامانه حاضر به‌منظور فروش بلیط‌های الکترونیکی مسابقات فوتبال طراحی و اجرا شده است. از طریق این سامانه، کلیه علاقمندان به حضور در استادیوم یکصدهزار نفری ورزشگاه آزادی، می‌توانند درخواست کارت عضویت داده و پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کارت، بلیط مسابقات مورد نظر خود را قبل از شروع بازی و حتی از هنگام مشخص شدن زمان مسابقه در سامانه، خریداری کرده و با کارت‌ خود به ورزشگاه مراجعه کنید.

azadi-complex-ticket-way2pay-92-03-22

درحال حاضر این سامانه به صورت آزمایشی افتتاح شده است و فقط امکان خرید بلیط برای موقعیت “جایگاه” در استادیوم یکصدهزارنفری ورزشگاه آزادی امکان‌پذیر هست و در آینده، برای کلیه بخش‌های استادیوم و حتی سایر بخش‌های ورزشگاه نظیر استخر و غیره و همچنین سایر ورزشگاه‌های مرتبط با سامانه حاضر در سایر شهرها، قابل استفاده خواهد بود.

 

مراحل کار جهت خرید بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال

ابتدا شما باید در سایت «سامانه فروش بلیت الکترونیکی مسابقات» ثبت نام نمایید و اطلاعات فردی خود را وارد کنید.

بعد از ثبت نام می‌توانید با پرداخت هزینه کارت عضویت (از طریق کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب) درخواست کارت بدهید. اطلاعات شما توسط اپراتورهای سامانه مورد بررسی قرار گرفته و برای شما کارت صادر می‌شود. این کارت دائمی بوده و به نام شما و مخصوص شما صادر می‌شود و بعد از آن می‌توانید برای مسابقات مورد نظر خود، از این کارت و از طریق سامانه و حتی در منزل، بلیط خود را خریداری نمایید.

stadium-electronic-ticket-way2pay-92-03-21-c

بعد از صادر شدن کارت، می‌توانید از طریق بخش خرید بلیط، اقدام به خرید بلیط مسابقات مورد نظر کنید و با کارت خود به ورزشگاه وارد شوید.

 

نحوه ثبت نام در سایت خرید بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال

لینک «ثبت نام» در بالای صفحه اول سایت قرار دارد. شما باید بر روی آن کلیک کرده و بعد از قبول کردن توافقنامه امنیتی سامانه، وارد صفحه ثبت نام شوید.

azadi-complex-ticket-way2pay-92-03-22-a

نکاتی در خصوص ثبت نام

1- در صفحه ثبت نام، وارد کردن اطلاعاتی که در کنار آنها ستاره قرمز زده شده است الزامی است اما تکمیل بقیه اطلاعات اختیاری است؛ هرچند توصیه می‌کنیم که جهت استفاده حداکثری از خدمات سامانه، اطلاعات را به صورت کامل وارد نمایید. ضمن اینکه برای دریافت کارت عضویت، حتما باید عکس خود را بارگذاری کنید.

2- دقت کنید که نام، ‌نام خانوادگی و کد ملی شما بر روی کارت عضویت درج می‌شود و در صورت اشتباه بودن این اطلاعات، کارت شما دارای خطا شده و صادر نمی‌شود.

3- در هنگام ثبت نام، بارگذاری (آپلود کردن) عکس اختیاری است اما جهت صدور کارت حتما باید عکس خود را آپلود نمایید بنابراین جهت مراحل بعدی حتما نیاز به این عکس خواهید داشت. بعد از ثبت نام نیز می‌توانید عکس خود در سایت قرار دهید یا آن را تغییر دهید.

4- غیر از نام، نام خانوادگی و کدملی که امکان تغییر دادن آنها وجود ندارد، بعد از ثبت نام امکان تغییر اطلاعات کاربری خود را خواهید داشت.

5- آدرس شما جهت ارسال کارت عضویت مورد استفاده قرار بگیرد. لطفا آدرس را کامل، صحیح و دقیق به همراه کدپستی وارد نمایید.

6- شماره تماس و ایمیل برای ارتباط با شما درصورت ناقص بودن اطلاعات و یا موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین لطفا از صحت آنها اطمینان حاصل نمایید.

7- نام کاربری و رمز عبور جهت وارد شدن به حسابتان در سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود از رمز عبور مطمئن استفاده کنید و آن را در اختیار کسی قرار ندهید. معمولا رمز عبور مطمئن شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص مانند @ ، # ، & و غیره می‌شود.

8- در صورت فراموش کردن رمزعبور خود می توانید از طریق سوال امنیتی و پاسخی که به آن داده اید پسورد خود را عوض کنید. دقت کنید که از جواب های ساده و قابل حدس زدن برای سوال امنیتی به هیچ وجه استفاده نکنید تا دیگران امکان تغییر رمز عبور شما را به صورت تصادفی نداشته باشند. به طور مثال اگر نام اولین مدرسه شما “محسنی” هست، جواب خود را به گونه ای پیچیده کنید که ضمن اینکه خودتان می‌توانید آن را به یاد آورید اما دیگران امکان حدس زدن آن را نداشته باشند، مانند: “محسنی۸۶۲۳” یا “مدرسه ینسحم”

9- فرض کنید به هر علتی، رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید. امکان تغییر پسورد خود در صورت فراموشی از طریق ایمیلی که وارد کرده اید نیز وجود دارد. به این صورت که با درخواست شما ایمیلی برایتان فرستاده خواهد شد که حاوی کدی جهت تغییر رمزعبورتان هست.

10- دقت کنید که سامانه به هیچ وجه از طریق ایمیل، از شما درخواست اطلاعات شخصی یا پسورد نمی‌کند. در صورت مشاهده چنین موردی حتما از طریق گزینه “تماس با ما” در سامانه، به بخش پشتیبانی اطلاع دهید.

 

نحوه درخواست کارت بلیت الکترونیک مسابقات فوتبال

بعد از ثبت نام در منوی سمت راست سایت، لینکی با عنوان درخواست کارت مشاهده خواهید کرد. بدون خرید کارت، امکان خرید بلیط مسابقات وجود ندارد. بلیط‌هایی که می‌خرید، بر روی کارت شما ذخیره خواهد شد و بدون آن امکان ورود به ورزشگاه را نخواهید داشت.

این کارت ها به صورت دائمی صادر می شود و نام، نام خانوادگی، کد ملی و عکس شما بر روی آنها چاپ خواهد شد. البته این کارت‌ها، دارای تاریخ انقضا هستند که بعد از رسیدن مهلت انقضا، همانند کارت های بانکی، کارت شما تعویض خواهد شد.

شما احتیاج به آپلود کردن عکس خود جهت صدور کارت دارید. این عکس باید رنگی ، واضح و از صورت شما گرفته شده باشد. عکس‌ها توسط اپراتورهای سایت قبل از صدور کارت کنترل می‌شوند و در صورت نداشتن ویژگی های لازم، روند صدور کارت شما تا زمان آپلود عکس معتبر با تاخیر همراه خواهد شد.

برای درخواست کارت عضویت نیاز به پرداخت اینترنتی هزینه آن از طریق کارت‌های شبکه شتاب دارید.

هرکارت دارای یک شماره ۱۶ رقمی یکتا هست که بلیت‌ها بر اساس این شماره ثبت می‌شود.

معمولا بین یک تا سه روز پس از درخواست کارت، کارت شما صادر خواهد شد و شما امکان خرید بلیط مسابقات را خواهید داشت. هرچند که ممکن است این کارت هنوز به دست شما نرسیده باشید اما بلافاصله بعد از صدور کارت امکان خرید بلیط وجود دارد.

درحال حاضر کارت‌ها به صورت حضوری و در ورزشگاه تحویل شما می‌گردند اما به زودی امکان ارسال پستی نیز فراهم خواهد شد.

شما می‌توانید از طریق لینک رهگیری کارت وضعیت کارت خود را در هر لحظه مشاهده نمایید

 

نحوه خرید بلیت برای هر مسابقه

بعد از صدور کارت، می‌توانید از طریق منوی خرید بلیط در سمت راست سایت اقدام به خرید بلیط کنید. در صفحه اول خرید بلیط، مسابقاتی که امکان خرید بلیط برای آنها وجود دارد را مشاهده خواهید کرد.

با توجه به اینکه قصد خرید بلیط کدام مسابقه را دارید و هوادار کدام تیم هستید، بر روی لینک “مشاهده بلیط‌ها” مربوطه کلیک کنید.

در صفحه بعدی می‌توانید نمای کلی ورزشگاه و محل بلوک های ورزشگاه را بر اساس شماره آنها ببینید.

می‌توانید شماره بلوک مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کلیک بر روی نمای ورزشگاه(مشاهده)، نمای زمین مسابقه از آن بلوک را مشاهده کنید.

اطلاعت مربوط به هر بلوک مانند قیمت، موقعیت جغرافیایی، تعداد بلیط قابل فروش و غیره در ستون‌های مربوطه قابل مشاهده است.

تعداد بلیط مورد نیاز خود را انتخاب کنید و بر روی خرید بلیط کلیک نمایید. دقت کنید برای هر بلیط احتیاج به یک شماره کارت دارید و در صفحه بعد باید شماره کارت های خود را وارد کنید و تایید کنید تا به صفحه بعد بروید.

برای هر نفر فقط یک کارت بلیط صادر می‌شود.

در صفحه بعد، حتما اطلاعات نوشته شده را چک کنید تا از صحت آنها اطمینان حاصل نمایید و بعد از تایید به درگاه بانکی بروید. دقت کنید که در این مرحله، بلیط ها برای شما رزرو شده و شما حداکثر ۱۵ دقیقه وقت دارید تا فرآیند خرید را کامل کنید. در صورت گذشتن از زمان مورد نظر بلیط ها از رزرو خارج شده و شما باید دوباره فرآیند خرید بلیط را طی کنید.

بعد از پرداخت موفق هزینه بلیط‌ها توسط درگاه بانکی، بلیط‌ها برای شما ثبت می‌شوند و شما در روز مسابقه با کارت خود می‌توانید به ورزشگاه مراجعه کنید.

لطفا حتما پس از خرید و درج مشخصات بلیط و شماره بلوک و صندلی، رسید خرید بلیط را پرینت گرفته و جهت اطلاع خودتان و درصورت نیاز به کنترل، آنرا همراه داشته باشید.

سوال بیشتری دارید؟ 

چگونه مطمئن شویم کارت را خریداری کرده ایم؟

در رهگیری کارت اگر کارت در مرحله اعتبار سنجی است یعنی کارت با موفقیت خریداری شده است.

 

قیمت کارت بلیط چقدر است؟

هم اکنون قیمت کارت بلیط 100000 ریال است.

 

آیا می توان اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کرد؟

اطلاعات قابل ویرایش از منوی حساب کاربری من گزینه ویرایش، در دسترس است.

 

چه کسانی می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و کارت بگیرند؟

محدودیتی در عضو شدن و گرفتن کارت عضویت در این سامانه وجود ندارد. اما کاربرد کارت های این سامانه فعلا فقط در جهت خرید بلیط مسایقات فوتبال می‌باشد. درآینده برای این کارت ها کاربردهای گسترده تری پیشبینی شده است.

 

در هنگام ثبت‌نام چرا باید در وارد نمودن اطلاعات هویتی دقت کرد؟

زیرا این اطلاعات توسط شما قابل ویرایش نیستند در صورت مغایرت این اطلاعات، کارت به شما تحویل داده نخواهد شد.

در صورتی که این اطلاعات را اشتباه وارد کردید قبل از درخواست کارت از طریق منوی “تماس با ما” به بخش پشتیبانی پیغام داده و درخواست تغییر اطلاعات را بکنید. توجه کنید اگر بدون تصحیح اطلاعات درخواست کارت بدهید، کارت شما با اطلاعات غلط چاپ شده و در نتیجه دارای خطا خواهد شد و از سیستم خارج می‌شود و شما باید هزینه صدور مجدد کارت را پرداخت کنید.

 

من عضو فدراسیون فوتبال هستم و کارت هوشمند عضویت فدراسیون را دارم آیا باید از اینجا نیز کارت بگیرم؟

خیر، نیازی به این کار نیست. شما حتی لازم نیست که در این سامانه ثبت نام کنید. با همان نام کاربری و رمزعبوری که عضو سامانه هوشمند عضویت فدراسیون فوتبال (fcard.ir) شدید می‌توانید در این سامانه نیز وارد شوید و با همان کارت عضویت خود اقدام به خرید بلیط نمایید.

 

در سایت ثبت نام کرده ام اما نمی‌توانم بلیط بخرم، چرا؟

شما قبل از خرید بلیط ابتدا باید درخواست کارت بدهید تا برای شما کارت صادر شود. بلیط های خریداری بر اساس شماره ۱۶ رقمی کارت شما ثبت می‌شوند. معمولا فرآیند درخواست کارت بین ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد.

 

آیا می توان بلیط بازی های آینده را از سایت خریداری کرد؟

بله شما می توانید بلیط بازی هایی که در آینده برگزار می شود را از سایت تهیه نمایید.

28 دیدگاه
  1. سهيل می‌گوید

    ميشه از طريق كارت ملي شخص ديگه بليط خريد يا واسه وارد شدن به ورزشگاه حتما بايد كارت ملي خودمون رو داشته باشيم؟

  2. وحید می‌گوید

    سلام من با کارت ملی بلیط خریدم واسه دربی ولی کارتمو گم کردم چجوری باید برم تو ورزشگاه لطفا جواب بدین؟

    1. رضا می‌گوید

      من کارت ملیم گم شده باید چکار کنم؟بلیطم گرفتم

      1. ناشناس می‌گوید

        با کارت عابر بانک هم میشه

  3. ناشناس می‌گوید

    من چگونه با شناسنامه بلیت بازی دربیو بگیرم

    1. رضا می‌گوید

      من کارت ملیم گم شده باید چکار کنم؟بلیطم گرفتم

      1. بنیامین انصاری می‌گوید

        سلام.منم گم کردم.چی کار کنیم..مگه از طریق همون کد رهگیری نمیشه بهمون اجازه بدن

  4. وحید می‌گوید

    سلام من بلیت دربی رو گرفتم ی کد رهگیری داده عین شماری موبایل‌های 12شماره داره 0923شروع شده آیا همینه کد رهگیری

  5. حمید رضا پاده بان می‌گوید

    نحوه انصراف دادن بعد از خرید بلیط اینترنتی بازی در ورزشگاه آزادی رو توضیح بدید،با سپاس.

  6. رضا رضایی می‌گوید

    از چه سنی باید بلیط تهیه کنند

    1. حسین بیاتی می‌گوید

      سلام آیا امکان ورود به ورزشگاه با کارت پایان خدمت و شنامه وجود دارد

  7. مسعود می‌گوید

    چگونه یک افغانی بلیط الکترونیکی واسه لیگ رو بگیره

  8. مجید می‌گوید

    چرا بعد از رزرو موفق بلیط دوباره زدن ناموفق

    1. ناشناس می‌گوید

      من بلیت بازی جام حذفی استقلال سپاهان رو از کجا تهیه کنم.

  9. محمد می‌گوید

    سلام من جایگاهم تو ورزشگاه انتخاب کردم و بلیت خریدم آیا میتونم جایگاهم را عوض کنم دوباره‌

  10. مانیسا می‌گوید

    بازی پرسپولیس نساجی انقد شلوغ شد که اصلا بلیطارو نگاه نمیکردن ما با کلی دردسر بلیط چاپ کرده بودیم

  11. مانیسا می‌گوید

    اصلا به جایگاهی که میگیری نیست – من بالای جایگاه بلیط گرفتم مارو فرستادن روبرو جایگاه

  12. مانیسا می‌گوید

    مشکلی بابت جایگاه نیست هرجا خواستی میتونی بشینی ، هرکی هرکیه

  13. سینی کابل پارسیان می‌گوید

    کاش میتونستن شرایط خرید بلیط و ورود به استودیوم رو آسونتر کنن تا مردم اذیت نشن

  14. ستایش می‌گوید

    من هم نمی دانم

  15. Amir می‌گوید

    این کارت بلیط فقط برای بازی های تیم ملی هستش یا خیر؟

  16. رعد فتاح می‌گوید

    سلام.
    من گذرنامه سوئدی دارم و ایرانی نیستم.چطور بلیت بازیها را خریداری کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  17. بنیامین انصاری می‌گوید

    باسلام..من بلیط بازی دربی روگرفتم.الان کارت ملیم گم شده.رفتم پست اقدام کردم فقط یه برگه دارم چی کار کنم

  18. وحید نجفی می‌گوید

    سلام
    در بخشی از سوالات متداول آمده!

    (چه کسانی می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و کارت بگیرند؟

    محدودیتی در عضو شدن و گرفتن کارت عضویت در این سامانه وجود ندارد. اما کاربرد کارت های این سامانه فعلا فقط در جهت خرید بلیط مسایقات فوتبال می‌باشد. درآینده برای این کارت ها کاربردهای گسترده تری پیشبینی شده است.)
    این که کد ملی اجباری باشه محدودیت نیست؟؟؟
    من هوادار یکی از تیمهای سرخابی هستم و چون کارت وکد ملی ندارم (اقامت با گذرنامه دارم) نمیتونم بلیط تهیه کنم!!!

  19. حسین بیاتی می‌گوید

    سلام آیا امکان ورود به ورزشگاه با کارت پایان خدمت و شنامه وجود دارد

    1. ناشناس می‌گوید

      نه خیر

  20. حسین بیاتی می‌گوید

    چجکر میشه با خبر شد بلیط تعلق گرفت یا نه؟؟

  21. پویان می‌گوید

    دوستان با یه موبایل چنتا میشه بلیت گرفت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.