راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام مدیران بانکی رد صلاحیت شدند؟

در یکی دو روز گذشته دوباره طوفانی از سوی بانکی مرکزی راه افتاده است که تن تمام مدیران بانکی کشور را به رعشه انداخته. بعضی می‌گویند بانک مرکزی کلا دوست دارد طوفان به پا کند و همیشه هم قبل از طوفان‌هایش آرامش خیلی خاصی بر جو و فضای بانکداری کشور حاکم می‌شود. این بار مرکزی نوک پیکان را به سمت مدیران بانکی نشانه رفته است. محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه جلسه دولت از سلب صلاحت 10 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره نرخ سود بانکی رعایت نکردند خبرداد و گفت: مسئولان برخی از واحدهای بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری متخلف را برکنار کردیم (اینجا).

هر چند محمود بهمنی اعلام کرده برخی مدیران را برکنار کرده است اما هنوز هیچ خبر تایید شده‌ای دال بر برکناری هیچ کدام از مدیران بانکی منتشر نشده است.  یکی از مدیرانی که شایعاتی در مورد برکنار شدندش است مدیر عامل بانک ملی، فرشاد حیدری است. در واکنش به این شایعات فرشاد حیدری به فارس گفت: «درباره تغییرات مدیریتی در بانک ملی ایران هیچ گونه ابلاغ رسمی صورت نگرفته است و اینجانب و همکارانم مشغول انجام وظایف و مسئولیت‌های خود هستیم.»

همچنین سید شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به رامین پاشایی فام، مدیرعامل بانک سپه پیشنهاد حضور در بانک ملی به عنوان مدیرعامل را مطرح کرده است. لازم به ذکر است که در سایت بانک مرکزی تا تیر ماه سال 91 بخشی وجود داشت به نام «مدیران دارای تاییدیه صلاحیت» که در تیرماه 91 از سایت بانک مرکزی حذف شد. بخش اسامی مدیران بانکی دارای تاییدیه صلاحیت از دو‌سال قبل از حذف شدن در بخش نظارت بانکی سایت اینترنتی بانک مرکزی فعال شده بود.

این بخش بانک مرکزی مرجعی بود برای مشاهده نام‌های مورد تایید بانک مرکزی؛ با نبود این بخش، در حال حاضر مرجعی برای یافتن اسامی مدیران رد صلاحیت شده نیست و فعلا باید منتظر باشیم تا این لیست جدید به طور رسمی از سوی بانک مرکزی اعلام شود. راه پرداخت به در پی یافتن نام‌های رد صلاحیت شده است. در صورت کسب اطلاعات جدید در خصوص مدیران رد صلاحیت شده از سوی بانک مرکزی، شما را آگاه می‌کنیم.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید نوشته «8 بانک کشور مدیر عامل ندارند» را که پیشتر در راه پرداخت منتشر شده بود را بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.