راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از ۵ کتاب در حوزه ارتباطات و روابط عمومی

دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی: ما به تولید محتوای تخصصی، مترجم آشنا با واژگان ارتباطات و روابط عمومی و حتی گرافیست آشنا به این حوزه نیازمندیم.

مراسم رونمایی از پنج جلد کتاب تخصصی حوزه ارتباطات و روابط عمومی در پنجمین روز از هفته روابط عمومی، امروز 31 اردیبهشت در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. در همین خصوص امیرعباس تقی پو، دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی گفت: ما به تولید محتوای تخصصی، مترجم آشنا با واژگان ارتباطات و روابط عمومی و حتی گرافیست آشنا به این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم به کیفیت مطلوبی برسیم.

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-way2pay-92-02-31

پنج کتاب مهارت‌های موثر و بازاریابی رایانامه ای، سیر تحول و تکامل ژورنالیسم، پرتال ایرانی، بازاندیشی تمدن ارتباطات و ترور در دهکده جهانی، مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان کتاب‌های رونمایی شده امروز بودند که همگی توسط انتشارات سیمای شرق چاپ و منتشر شده‌اند.

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-soltanifar-way2pay-92-02-31d

ایمیل، عرصه ای برای بازاریابی نوین

«مهارت‌های موثر و بازاریابی رایانام‌های» را شون مکفیت تالیف و دکتر محمد سلطانی‌فر ترجمه کرده است.سلطانی‌فر در مورد اهمیت این کتاب می گوید: از زمانی که تکنولوژی‌های نوین آمده‌اند تغییرات زیادی را به وجود آورده‌اند. در سال 2011، در فضای مجازی ایمیل پادشاه تکنولوژی‌ها بود. در هر دقیقه 170 میلیون ایمیل رد و بدل می‌شود که این کتاب مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی به وسیله ایمیل را به ما نشان می‌دهد.

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-soltanifar-way2pay-92-02-31

دکتر سلطانی‌فر به این مطلب نیز اشاره کرد که دنیای مجازی ادبیات خاص خودش را دارد و من در حال نوشتن کتابی هستم که به این ادبیات و رابطه اش با ادبیان سنتی کشورمان می‌پردازد.

پرکردن خلاء بین دانشگاه و کار

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-way2pay-92-02-31c

علی اکبر عبدالرشیدی با توجه به سابقه طولانی‌اش در عرصه ارتباطات به نوشتن کتاب «سیر تحول و تکامل ژورنالیسم» پرداخته است.او گسست بین جامعه دانشگاهی و فعالیت‌های عملی و کاری این حوزه را علت اصلی نوشتن کتابش برشمرد. در این کتاب ابتدا به سیر تاریخی ابزار مورد استفاده در ژورنالیسم و سپس به انواع مختلف ژورنالیسم در ایران پرداخته است. یکی از مهم‌ترین بحث‌های کتاب به گفته مولفش،شیوه‌های نظارت و کنترل بر عالم رسانه‌ها در جهان و ایران است.

مدلی کاربردی در دست مدیران

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-ziyayiparvar-way2pay-92-02-31

پرتال ایرانی (تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک) نام کتاب دکتر حمید ضیایی‌پرور است. نویسنده با الهام از تز دکترایش، کارهای اجرایی در حوزه آزمون سایت‌ها و دو طرح پایلوت به نوشتن کتاب اقدام کرده است. پرتال ایرانی کتابی کاربردی در اختیار مدیران است تا راه‌های تولید محتوا، آزمون و کنترل سایت‌شان را در دست بگیرند و مدلی اجرایی در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند بر سایت سازمان‌شان نظارت کنند.

یادواره مرحوم دکتر تهرانیان

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-way2pay-92-02-31a

مرحوم دکتر مجید تهرانیان چهره بین‌المللی ارتباطات ایران نویسنده کتاب «بازاندیشی تمدن،ارتباطات و ترور در دهکده جهانی» است. دکتر آذری ویراستار این اثر معتقد است که این کتاب یادواره دکتر تهرانیان است. تهرانیان فقط سرمایه معنوی ایران نیست بلکه افکار،عقاید و باورهایش در حوزه ارتباطات به کل جهان تعلق دارد. بحث اصلی کتاب بر روی این است که در دهکده جهانی که هم اکنون همه ما در آن زندگی می کنیم چه وقایع حقیقی و واقعی رخ می دهد و واقعیت را از حقیقت جدا می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی

«مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» را محمد صادق افراسیابی با راهنمایی دکتر بشیر نوشته است. نویسنده با استفاده از 9هزار پرسشنامه در سطح شبکه‌های اجتماعی از دو منظر تاثیر شبکه‌های مجازی بر سبک زندگی مجازی و دیگری تاثیر شبکه‌های مجازی بر سبک زندگی در دنیای واقعی به این مساله نگاه کرده است.

ronamayi-5-ketab-ravabet-omumi-way2pay-92-02-31b

ما درحوزه ارتباطات فقر نظری داریم. کتاب های زیادی هر ساله روانه بازار می‌شوند که اغلب هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارند.مسئولیتی که انتشارات‌های تخصصی مثل انتشارات سیمای شرق بر عهده دارند این است که به کیفیت علمی کتاب‌هایی که در دست انتشار دارند نظارت کنند تا به غنای دانش نظری حوزه تخصصی‌شان بیافزایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.