راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرصت 15 روزه برای تجمیع صندوق‌های قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای در بانک قرض‌الحسنه

بانک مرکزی با استناد به قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، ماده 96 قانون برنامه توسعه و مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و با هدف آن چه که «جلوگیری از بحران صندوق‌های قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای در آینده» خوانده شده، اعلام کرد: کلیه صندوق‌های قرض‌الحسنه که بیش از یک شعبه دارند باید در یک «بانک قرض‌الحسنه» تجمیع و سهامدار شوند.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، کلیه صندوق‌های دارای بیش از یک شعبه، ظرف مدت یک ماه یعنی تا پایان روز پانزدهم اردیبهشت ماه، موظف هستند در بانک قرض‌الحسنه مورد نظر تجمیع شوند و به نسبت تعداد شعب و میزان سهام، سرمایه واریز کنند.

به گفته بانک مرکزی، صندوق‌های تک شعبه‌ای مجاز به فعالیت قرض‌الحسنه هستند و از این طریق می‌توانند نیازهای خرد مردم را تامین کنند.

بر اساس این اطلاعیه بانک مرکزی، بعد از مهلت مقرر، صندوق‌های یادشده که تحت عنوان موسسه قرض‌الحسنه پس‌انداز و صندوق قرض‌الحسنه و… فعالیت می‌کنند، از فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسوولیت بروز مشکلات احتمالی به عهده اعضای هیات‌مدیره صندوق مذکور خواهد بود. بانک مرکزی اضافه کرده است: این ارتقا به منظور سامان دهی صندوق‌های قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای و جلوگیری از مسائل آتی و رعایت منافع سپرده‌گذاران و اعضای هیات‌مدیره‌ آنها اتخاذ شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.