راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپ‌استور اپل و گوگل‌پلی بزرگترین فروشگاه‌های اپلیکیشن دنیا

طبق گزارش Canalys، بیش از ۵۱ درصد اپلیکیشن‌های دانلود شده طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ متعلق به اکوسیستم اندروید بوده و از گوگل پلی انجام شده‌اند.

در حالی که گوگل از نظر تعداد دانلود برتری قابل ملاحظه‌ای را داشته است، اما از نظر سود کسب شده نتوانست این جایگاه را حفظ کند. این موسسه تحقیقات آماری گزارش می‌دهد که اپل برنده سود کسب شده از اپلیکیشن‌ها بوده و بیش از ۷۴ درصد سود برنامه‌های موبایل در فصل اول ۲۰۱۳ را به جیب زده است.

تیم شپرد، تحلیلگر ارشد Canalys می‌گوید: «اپ استور اپل و گوگل پلی همچنان عظیم ترین و گسترده ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن دنیا هستند. در مقام مقایسه بلک بری ورد و ویندوز فون استور رقبای بسیار دوری باقی مانده‌اند که البته هنوز قابل چشم پوشی نیستند.»

google-play-appstore-way2pay-91-01-21

بیشترین میزان رشد طی فصل گذشته را می‌توان در برخی بازارهای در حال رشد، همچون اندونزی، آفریقای جنوبی و برزیل مشاهده کرد. البته این رشد بیش از آنکه در زمینه سود حاصل از فروش باشد، در خصوص افزایش میزان دانلود بوده است.

چهار فروشگاه اپلیکینش گوگل، بلک بری، اپل و ویندوز طی سه ماهه اول سال جاری میلادی شاهد بیش از 13.4 میلیارد دانلود بوده اند که سود ۲.۲ میلیارد دلاری را به ارمغان آورده است. این اعداد نشان دهده رشد ۱۱ درصدی در میزان دانلود نسبت به فصل قبل هستند.

منبع: نارنجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.