راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آی‌تیونز و اپ استور برگ برنده اپل در صنعت پرداخت الکترونیک

هیچ صنعتی در دنیا وجود ندارد که پرداخت در آن جایی نداشته باشد. تمام صنایع دنیا هر کدام به شکلی به پرداخت وابسته هستند. اما در این بین در بسیاری از صنایع، پرداخت الکترونیک جای پرداخت سنتی را گرفته است و حتی خود پرداخت الکترونیک باعث شکل گرفتن صنعت‌های جدیدی در دنیا شده است. یکی از این صنایع که از ابتدای به وجود آمدنش مدیون پرداخت الکترونیک است صنعت خرید و فروش آنلاین است. صنعتی که این روزها بزرگترین شرکت‌های تکنولوژیک دنیا را نیز به نوعی جذب خود کرده است.

آمازون یکی از آن شرکت‌هایی است که از ابتدا مدل کسب و کارش بر پایه پرداخت الکترونیک بود. گوگل که غول دنیای وب است نیز به سرعت جذب پرداخت الکترونیک شد و تمام تلاشش را می‌کند تا با کیف پول موبایلی خود به نام گوگل ولت جایی برای خود در این صنعت باز کند. اما در کنار دیگر رقبا، اپل هم با راه اندازی آی‌تیونز و اپ استور جایی برای خود باز کرده و حرف‌هایی برای گفتن دارد.

apple-logo-way2pay-inner-91-11-21

به گزارش نارنجی، اپل به تازگی یک رکورد جالب در دنیای دیجیتال پشت سر گذاشت و اعلام کرد که از زمان راه اندازی فروشگاه آیتونز در سال ۲۰۰۳ تا کنون 25 میلیارد آهنگ در آن فروخته است.

به گفته ادی کیو، معاون ارشد سرویس‌ها و نرم افزارهای اینترنتی اپل، این میزان فروش بدین معنا است که از فروشگاه آیتونز «بیش از ۱۵۰۰۰ آهنگ در هر دقیقه دانلود شده است.» کاتالوگ آهنگ فروشگاه آیتونز اپل اکنون شامل بیش از ۲۶ میلیون آهنگ است که در ۱۱۹ کشور دنیا در دسترس کاربران قرار دارد.

ماه گذشته هم اپل عبور خود از یک رکورد دیگر و دانلود ۴۰ میلیارد اپلیکیشن از اپ استور را اعلام کرده بود. بخش جالب ماجرا هم این بود که ۲۰ میلیون از این دانلودها، تنها در سال ۲۰۱۲ و توسط ۵۰۰ میلیون عضو فروشگاه اپلیکیشن اپل صورت گرفته بود.

این دو فروشگاه اپل نه تنها از لحاظ مالی برای این شرکت منفعت بسیاری داشته‌اند بلکه اپل در نظر دارد تا از این دو به عنوان اهرمی برای گسترش کیف پول موبایلی خود به نام پسبوک استفاده کند. هر چند پسبوک هنوز یک کیف پول موبایلی کامل نیست اما به نظر می‌رسد اپل با استفاده از دو فروشگاه آنلاین خود، یک برگ برنده بزرگ برای گسترش این کیف پول در دست دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.