راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در ادامه دفاع همه جانبه بانک مرکزی از شاپرک، ادعای کوچ ترافیک از شتاب به شاپرک توسط حکیمی

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه فعالیت سامانه شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) باعث خلوت شدن شبکه‌های بانکی شده است، گفت: امیدواریم مشکلات روزهای پایان سال‌های گذشته در بانک‌ها کاهش یابد.

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر از برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای رفع مشکلات طرح شاپرک خبر داد و گفت: هم‌اکنون با یک تاخیر 4 تا 5 ساعته مبالغ به حساب استفاده کنندگان از سامانه‌های فروشگاهی واریز می‌شود. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهار داشت: هم‌اکنون میزان تراکنش‌های موفق در سیستم شاپرک 1/98 درصد است و این یک رکورد محسوب می‌شود؛ بنابراین میزان تراکنش‌های ناموفق نسبت به آبان‌ماه که شاپرک نبود، بسیار کاهش یافته است.

hakimi2

حکیمی ادامه داد: بی‌نظمی‌هایی در اوایل آذرماه برای واریز مبالغ به حساب دارندگان سامانه‌های فروشگاهی داشتیم که در اواخر همان‌ماه مرتفع شد و ما هم‌اکنون هیچ پرداختی که به روز بعد موکول شود، در سطح کل شبکه نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیستم تسویه و وضعیت انجام تراکنش‌ها و نحوه پاسخ‌دهی پایانه‌های فروش به مراتب روند بهتری داشته است.

این مقام مسوول در بانک مرکزی درباره اختلالی که در روزهای تعطیل یا ایام پرترافیک در دستگاه‌های خودپرداز رخ می‌دهد و باعث مشکل در استفاده از خدمات الکترونیک بانکی می‌شود، گفت: در این زمینه مشکل حادی وجود ندارد و از وقتی که شاپرک فعال شده است، شبکه بانک‌ها خلوت تر شده اند.

به گفته حکیمی، هم‌اکنون عملکرد خودپردازها، اینترنت بانک و سرویس‌های گوناگون بانکی به حدود 98 درصد رسیده در حالی که قبل از فعالیت شاپرک این میزان در حد 90 درصد بوده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی، تصریح کرد: خلوت شدن شبکه بانک‌ها در خدمات رسانی به مشتریان در یکماه اخیر باعث شده که اوضاع شبکه‌های الکترونیک بانکی از گذشته بهتر شود و امیدواریم در روزهای پایانی سال نیز مشکلات سال‌های گذشته به مراتب کمتر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.