راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دبیر شورای عالی مجازی: VPN قانوني در كشور ارائه می‌شود

دبير شوراي عالي فضاي مجازي از ارائه خدمات قانوني VPN در کشور خبر داد و گفت: براساس اين طرح، اشخاصي که در داخل کشور نياز به دريافت خدمات قانوني VPN دارند، مي توانند تقاضاي خود را اعلام کرده و براي دريافت اين خدمات ثبت نام کنند. مهدي اخوان بهابادي با بيان اينکه مقدمات کار براي ارائه خدمات قانوني VPN در کشور ديده شده است، اظهار داشت: اميدواريم اين طرح بزودي عملياتي شود.

وي گفت: براين اساس قرار است براي اشخاصي که در داخل کشور نياز به دريافت خدمات قانوني VPN دارند نقطه تماسي معرفي شود تا اين کاربران بتوانند تقاضاي خود را به مراجع ذي صلاح ارسال کرده و براي دريافت اين خدمات ثبت نام کنند؛ پس از اين مرحله از ثبت نام، کاربران مي توانند به صورت قانوني در داخل کشور از خدمات VPN استفاده کنند.

دبير شورايعالي فضاي مجازي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر فعاليت‌هايي که تحت عنوان VPN فروشي در کشور اتفاق مي افتد قانوني نيست، به مهر گفت: برخي کاربران اينترنت نياز دارند از پروتکل هاي رمز شده براي تماس هايشان استفاده کنند که در حال حاضر براي پاسخ به اين نياز مجبور به استفاده از خدمات VPN به صورت غيرقانوني در کشور مي‌شوند. وي با اشاره به خلااستفاده قانوني از VPN در کشور تاکيد کرد: دنبال آن هستيم که پاسخي براي اين نيازها در کشور فراهم کنيم و بر اين اساس خدمات قانوني VPN ارائه خواهد شد.

پیش تر نیز در راه پرداخت مطلبی تحت عنوان “فیلتر می‌کنند، پس چرا فروش اینترنتی فیلترشکن آزاد است؟” کار شده بود که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.