راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درویشی: مردم مراقب باشند؛ مجوز هر شعبه، بالای سر رئیس شعبه

ابراهیم درویشی

معاون نظارتی بانک مرکزی از ساماندهی و ادغام یکصد و ده موسسه تعاونی اعتبار آزاد خبر داد و گفت: از این تعداد، 86 موسسه، ادغام و مجوز 30 موسسه نیز باطل شده است.

به گزارش مهر، ابراهیم درویشی درباره تازه‌ترین تصمیمات برای ساماندهی موسسات پولی و مالی افزود: هم اکنون حدود 10 موسسه اعتباری وجود دارد که چهار موسسه تجمیع می‌شود، زیرا با ردیابی بانک مرکزی مشخص شد، سرمایه این موسسه‌ها مال خودشان نیست.

وی گفت: بقیه موسسه‌های اعتباری هم اگر خودشان سرمایه نداشته باشند و از تسهیلات دولتی یا پول مردم استفاده می‌کنند، تجمیع خواهند شد. درویشی همچنین از ادغام موسسه‌ها و بانک‌های کارسازان آینده، بانک الکترونیکی پیشگامان، متقاضیان بانک امین و موسسه در شرف تاسیس مشیز (به فتح م) و ریحانه گستر خبر داد و افزود: همه آنها با عنوان یک بانک یا موسسه مالی- اعتباری فعالیت خواهند کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: تا پایان امسال 6 موسسه مالی – اعتباری دیگر و صندوق‌هایی که بیش از یک شعبه دارند، نیز تجمیع و ساماندهی می‌شوند، اما صندوق‌های مساجد، تکایا و محلات، مشروط به اینکه با سپرده‌های مردم زمین، طلا و ارز نخرند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

درویشی به مردم هشدار داد: وجوه خود را در موسسه‌هایی سپرده‌گذاری کنند که مجوز بانک مرکزی گرفته‌اند. وی افزود: بانک مرکزی علاوه بر صدور مجوز کلی، برای تک تک شعب هم مجوز جداگانه صادر می‌کند که این مجوز باید بالای سر ريیس شعبه نصب شود. درویشی اظهار کرد: متاسفانه عده ای با عنوان صندوق قرض‌الحسنه، منابع را از استان‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنند و مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند که یکی از این صندوق‌های متخلف، صندوق جوانان خیر است.

وی هشدار داد: صندوق جوانان خیر از بانک مرکزی مجوز ندارد و هيات‌‌مدیره این صندوق هم فاقد صلاحیت قانونی است.

درویشی خطاب به برخی از حامیان این صندوق هم هشدار داد: اگر در کار نظارتی بانک مرکزی مداخله کنند؛ اسناد و مدارک تخلف آن را برملا می‌کند.

وی گفت: اگر موسسه، بانک یا صندوقی، سودهای بالا می‌دهد، ناشی از کمبود نقدینگی آنها است، بنابراین مردم به سراغ این موارد نروند، زیرا آنها فقط می‌خواهند کمبود نقدینگی خود را تامین کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی درباره تغییر نامگذاری موسسه‌هایی که نام ائمه اطهار (ع) را دارند، افزود : بیشتر این موسسه‌ها، تغییر نام داده اند یا درحال تغییر نام هستند. درویشی به تغییر نام موسسه مالی – اعتباری ثامن‌الائمه به ثامن خبر داد و گفت: تغییر نام نزدیک به هفت هزار صندوق قرض‌الحسنه و موسسه تا پایان سال تمام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.