راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در مقابل سرقت‌های نوین از خودمان محافظت کنیم

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین در خطاب به شهروندان در توصیه‌های پلیسی اظهار داشت: با تهیه کارت‌های اعتباری از خدمات بانکداری الکترونیکی شامل تلفن‌‌بانک، اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک، سامانه پرداخت الکترونیکی و پایانه‌های فروشگاهی استفاده و از حمل وجه نقد، ایران چک و غیره اکیدا خودداری کنید.وی افزود: سعی کنید رمز کارت عابر بانک را به خاطر بسپارید و از یادداشت کردن آن خودداری کنید.

صمدی‌زاده بیان کرد: کارمندان بانک فقط در صورت مراجعه مشتری و درخواست چک پول اقدام به انتقال چک‌های درخواستی از گاوصندوق کنند، زیرا صرف نظر از اینکه بر خلاف قوانین و مقررات بانکی است، احتمال به سرقت رفتن آن توسط کیف‌قاپان متصور است. شهروندان در هنگام تحویل یا وصول چک پول‌ها از قرار دادن کل چک‌ها بر روی پیشخوان خودداری و به صورت یکی مبادرت به پیش‌نویسی یا شمارش کنند.

صمدی زاده افزود: با توجه به اینکه، گروهی از مجرمان با طرح و نقشه قبلی و داشتن عامل نفوذی، طعمه‌های خودشان را شناسایی می‌کنند، بنابراین در هیچ شرایطی اجازه ندهید، دیگران از اطلاعات محرمانه شما مطلع شوند، زیرا قطعا شما را به عنوان طعمه مناسب به این گروه از کیف‌قاپان معرفی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: از عرضه گوشی تلفن همراه به همراه کارتن به مشتری خودداری کنید، زیرا در صورت سرقت گوشی به همراه کارتن، سارق به راحتی اقدام به فروش آن می‌کند و شما هم مدرکی برای ارائه به مقام قضایی و پلیس ندارید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.