راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین دنیا کالاها را چگونه انبار می‌کند؟

وب سایت Amazon.com حالا یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های آنلاین جهان است. درست به همین دلیل هم برای بسیاری جالب است که بدانند کارمندان این شرکت چگونه کالاها را برای خریداران آماده و ارسال می‌کنند.

این شرکت به جز آمریکا در هشت کشور مختلف کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و بریتانیا سرویس ارائه می‌کند. همه مسئولان جمع‌آوری سفارش خریداران که در بین قفسه‌ها در حال حرکت هستند، دارای PDAهای مجهز به GPS هستند.

سیستم خودکار به آنها می‌گوید که اقلام سفارش داده شده نزدیک‌شان در کدام قفسه‌ها قرار دارند و به این ترتیب براساس موقعیت هر کدام از مسئولان کالاهای سفارش داده شده جمع آوری می‌شوند و در سریع‌ترین حالت ممکن سفارش خریداران مختلف گرد هم آمده و آماده ارسال می‌شوند.

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات سال نو پیش‌بینی می‌شود که فروش این شرکت تا حد قابل توجهی بالا باشد. به همین دلیل این شرکت بیش از 50 هزار کارگر فصلی را به کار گرفته‌اند.

راه پرداخت: آنچه که در مورد آمازون جالب است این است که آمازون با وجود اینکه در ظاهر کاملا الکترونیکی و مجازی است اما در دنیای واقعی به شکلی حیاتی به دستان کارگران معمولی وابسته است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.