راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جايگزيني 80 درصدي اسكناس با پول‌الكترونيك تا پایان برنامه پنجم

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، جايگزيني اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونيک به ميزان 80 درصد را از جمله محورهاي برنامه پنجم توسعه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، رضا تقي پور، در مراسم افتتاحيه اولين اجلاس وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات و چهاردهمين نشست سران عضو اکو، با تاکيد بر اهميت همکاري هاي مشترک پيشنهاد ساخت ماهواره مخابراتي مشترک را مطرح کرد.

    تقي پور همچنين به چشم انداز 20 ساله کشور در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات اشاره و تاکيد کرد: طبق برنامه پنجم توسعه لازم است ايران شاخص آمادگي الکترونيکي خود را در اين مدت از هشت به 10 ارتقا دهد و توسعه پورت هاي پرسرعت ما نيز تا مرز 50 درصد خانواده ها پيش رود.
وزير ارتباطات همچنين يادآور شد: براساس برنامه پنجم توسعه لازم است ايران در زمينه عرضه خدمات الکترونيکي بين دستگاه هاي مختلف به شکل صد درصد الکترونيکي شود و خدمات الکترونيکي دستگاه ها و بنگاه ها به مردم نيز تا مرز 70 درصد به شکل الکترونيکي ارائه شود.

وي در ادامه، جايگزيني اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونيکي به ميزان 80 درصد را از ديگر برنامه هاي مورد توجه قرار گرفته در برنامه پنجم توسعه برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.