راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

NFC به زودی در آمریکا فراگیر می‌شود

شبکه‌هاي موبایل در آمریکا اقدام به آزمایش سیستم پرداخت از طریق فناوری NFC کرده‌اند.

بر اساس برنامه استفاده از سرویس پرداخت موبایلی در آمریکا، شرکت‌هاي AT&T، تی موبایل و ورایزون وایرلس اقدام به آزمایش سرویس NFC در این کشور کرده اند.

بر این اساس طرحی با نام Isis در دو شهر منتخب آمریکا اجرا مي‌شود که برای استفاده از آن مشتریان لازم است دستگاهشان را با این برنامه سازگار کنند و سیم‌کارت خاصی را روی دستگاه خود تعبیه کنند.

سرویس NFC از طریق برنامه کیف پول موبایلی Isis که فقط روی گوشی‌هاي هوشمند مبتنی بر آندروید کار مي‌کند مدیریت مي‌شود.

در این حالت باید اطلاعات مربوط به کارت اعتباری در گوشی ذخیره شود و سپس گوشی به دستگاه ان‌اف‌سی خوان نزدیک شود و به این شکل پرداخت انجام می‌شود.

امروزه تعداد گوشی‌هایی که از تراشه ان‌اف‌سی استفاده می‌کنند و این سامانه را پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله رد و بدل می‌شود. این فن‌آوری اولین‌بار توسط نوکیا و سپس فیلیپس و سونی در گوشی‌هاي هوشمند استفاده شد. ارتباط نزدیک (Near field communication) یا ان‌اف‌ سی (NFC) گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه که در مجاورت همدیگر قرار دارند است که معمولا این فاصله حداکثر چند سانتی‌متر است.

گوشی‌ که ان‌اف‌سی را پشتیبانی می‌کند و اطلاعات در آن ذخیره شده ‌است را به دستگاه مخصوصی که برای این کار تهیه شده نزدیک می‌کنند. مثل کارت مترو که برای استفاده باید به دستگاه کارت‌خوان نزدیک شود. ان اف سی به نوعی جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است و نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌هاي نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل دریافت و ارسال است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.