راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه اندازی سامانه پرداخت تلفنی قبوض آب و برق

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو از راه‌اندازی سامانه پرداخت تلفنی قبوض آب و برق 1521و 1522 در کلانشهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرداخت قبوض مشترکین آب و برق از طریق این سامانه امکان پذیر می‌شود.

رضا فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقدامات لازم برای راه‌اندازی سامانه تلفنی صدور و پرداخت قبوض مشترکین انجام شده است.

 

1522 قبض آب، 1521 قبض برق

وی افزود: در آینده ای نزدیک مشترکین آب در کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و کرج با استفاده از سامانه 1522 می‌توانند اقدام به پرداخت قبض خود کنند.

فاطمی همچنین از راه‌اندازی سامانه تلفنی 1521 در این کلانشهرها برای پرداخت قبوض برق خبر داد و اظهار کرد: این دو سامانه، مشترکین را از قبض آب و برق بی‌نیاز کرده و افراد می‌توانند از طریق یک شناسه اشتراک، بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو ادامه داد: همچنین از این طریق مشترکین می توانند از میزان بدهی خود نیز اطلاع یابند.

148 میلیارد تومان صرفه جویی

فاطمی راه اندازی این سامانه را دستاورد ارزشمند و روشی مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست و گفت: وزارت نیرو بیش از 40 میلیون مشترک آب و برق داشته و 100 درصد مساحت و 98 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی افزود: به طور میانگین حداقل 240 میلیون قبض برای این مشترکین در طول سال صادر می شود که حدود 148 میلیارد تومان هزینه دارد.

3 دیدگاه
  1. صادق پیشداد از یزد می‌گوید

    سلام علیکم. شماره تلفن 1522 جهت پرداخت قبض آب سالم و فعال است ولی شماره 1521 برای پرداخت قبض برق خراب بوده و اصلا جواب نمی دهد. لطفا پیگیری و اصلاح نمایید. باسپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.