راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موسسه حافظ‌ نیز به لیست سیاه بانک مرکزی رفت

چند وقتی است که بانک مرکزی در راستای ساماندهی موسسات پولی غیربانکی، داشتن مجوز فعالیت موسسات را بیش از پیش جدی گرفته است و قصد سر و سامان دهی به وضعیت این موسسات را دارد. از همین رو بانک مرکزی در آخرین اقدامش اعلام کرده است کع موسسه حافظ فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی بوده و ضروری است مردم از ‌هرگونه همکاری با موسسه فوق از قبیل در اختیار‌گذاردن مکان به منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات به طور جدی خودداری نمایند. بانک مرکزی ضمن هشدار به مردم اعلام کرده است: در غیر این‌صورت؛ بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی برای استرداد وجوه سپرده‌گذاران ندارد و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را همچنان برای خود محفوظ می داند.

این گزارش می‌افزاید: همان‌گونه که در سایر اطلاعیه ها تاکید گردید، ضروری است مردم ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک، فریب تبلیغات برخی موسسات فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما، بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورده و تنها در بانک‌ها یا موسسات دارای مجوز سپرده‌گذاری نمایند.

شایان ذکر است بانک مرکزی علاوه بر صدور مجوز کلی فعالیت برای بانکها و موسسات دارای مجوز، برای هر یک از شعب آن نیز مجوز‌ جداگانه صادر می‌نماید که باید در شعبه بانک/موسسه مربوطه طوری نصب شود تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

بنابراین ضمن تاکید دوباره، سپرده‌گذاران قبل از سپرده‌گذاری در موسسات مختلف، می‌بایست این موارد را مدنظر قرار دهند و در غیر این‌صورت بانک مرکزی مسئولیتی در قبال سپرده‌های آنان ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.