راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیک با بوسیدن روی ماه سینما را به آغوش می‌کشد

پرداخت الکترونیک به شیوه‌های مختلف کم یا زیاد در حال ایجاد تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف زندگی روزمره ماست. دیدن فیلم در سینما نیز از آن جنبه‌هایی از زندگیمان است که بیشتر در اوقات فراغت و تفریح و برای رهایی از استرس‌های مختلف زندگی برای ساعاتی به آن پناه می‌بریم. اما آنچه گاهی باعث می‌شود یا می‌شد تا بیخیال رفتن به سینما بشویم یا به قول معروف “عطایش را به لغایش ببخشیم” ایستادن در صف‌های طولانی برای خرید بلیت است. اما پرداخت الکترونیک اینجا هم یکبار دیگر کارایی خود را نشان داد و راه را برای سینما-دوستانی که وقت یا حال و حوصله ایستادن در صف خرید بلیت را ندارند باز کرد.

 

جشنواره فجر، کبریت را کشید

جشنواره فجر پارسال در نوع خود متفاوت بود. این جشنواره سال گذشته برای اولین بار، تصمیم گرفت کلا چیزی به نام صف خرید بلیت را حذف کند و برای این کار بلیطت‌های اکران فیلم‌هایش را فقط به صورت الکترونیکی ارائه کرد. یعنی افراد بلیت‌های مورد نظر خود را فقط باید از طریق اینترنتی خریداری می‌کردند. حرکتی که شایدخیلی به مزاج آن دسته از افرادی که می‌گویند ایستادن در صف خرید بلیت حال و هوای دیگری دارد خوش  نیامد. اما در واقع نه تنها باعث ایجاد نظم و ترتیب در فروش بلیت‌ها شد بلکه این سهولت تهیه بلیت، باعث شد تا حجم استقبال نیز بیشتر شود.

 

از تو حرکت، از من برکت

اقدام فروش اینترنتی بلیت سینما توسط جشنواره فجر،باعث شد تا سینماهای کشور نیز به این فکر بیافتند که علاوه بر شیوه مرسوم، به صورت اینترنتی نیز به فروش بلیت اقدام کنند. یکی از محبوب ترین سایت‌های فروش اینترنتی بلیت سینماهای کشور، سایتی است به نام “سینما تیکت“. مشتریان می‌توانند تنها با چند کلیک، بلیت فیلم دلخواه خود برای سینمای مورد نظر و با انتخاب صندلی خریداری کنند و بدون هیچ ترس و نگرانی از ایستادن در صف خرید بلیت به سینما بروند.

اما کار فقط به همین جا ختم نشد. نوآورانه ترین دستاورد صنعت پرداخت الکترونیک برای سینمای ایران، پیش فروش بلیت فیلم قبل از اکران شدنشان بود. فیلم “بوسیدن روی ماه” اولین فیلمی بود که قبل از اکران شدنش 2 سانس اولش را پیش فروش کرد. البته خیلی طول نکشید که این کار متوقف شد به این دلیل که پیش فروش بلیت این فیلم قبل از دریافت پروانه نمایش غیر قانونی اعلام شد. از آنجایی که پیش فروش بلیت فیلم قبل از دریافت پروانه نمایش غیر قانونی اعلام شد، باعث شد راه برای دیگران بسته شود. اما در نومیدی بسی امید است. همین موجب شد تا فیلم در حال ساخت ابراهیم حاتمی کیا، یعنی فیلم “چ” نوآوری اولیه را تکمیل کند. فیلم “چ” اولین فیلم در حال ساختی است که دوستداران سینما و ابراهیم حاتمی کیا می‌توانند به صورت اینترنتی بلیت آن را برای خود رزرو کنند.

این حرکت‌ها هر کدام در نوع خود نوآورانه و خوشنود کننده هستند و خبر از تاثیر پرداخت الکترونیک بر سینمای کشور می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.