راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیحات محمود بهمنی در مورد شبهات موجود حول بانک آینده

مدت زمان زیادی از تشکیل «بانک آینده» که از ادغام یک بانک خصوصی و دو موسسه مالی و اعتباری متولد شد نمی‌گذرد.

در همین رابطه محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی در رابطه با شبهاتی که پیرامون موضوع اتلاف وقت و گذر زمان جهت لغو مصوبه ادغام بانک تات و موسسات صالحین و آتی به بهانه‌هایی چون طی شدن پروسه ادغام و انتقال سهام انجام شده، به خبرآنلاین گفت: «اصلا همچین موضوعی صحت ندارد و بانک آینده فعالیت خود را آغاز کرده است و دیگر بانکی به نام تات یا موسساتی بنام صالحین و آتی وجود ندارند.»

او در واکنش به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه پس از گذشت 4 ماه چرا تا کنون بانک تازه تاسیس آینده تابلو های جدید خود را نصب نکرده است و همچنان بنرهایی به عنوان تابلو بر سر در بانک آینده خودنمایی می‌کند گفت: «ما در بانک مرکزی برای اینکه آقایان بتوانند تابلوهای بانک‌ها و موسسات مالی قبلی را عوض کنند فرصت یک ماهه به آنان دادیم اما اجازه ندادیم در این فاصله یک ماه با تابلوهای قبلی فعالیت کنند. به همین دلیل تابلوهای گذشته باقی ماند و به صورت بنر نام بانک آینده روی آن نصب شد. بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردم تابلوها آماده شده و به زودی کامل نصب خواهد شد.»

بهمنی افزود: «بحث زمان خریدن اصلا مطرح نیست و بر اساس آن چیزی که تصمیم گرفتیم قطعا عمل خواهیم کرد. نمی‌شود اشتباه کرد.»

رییس کل بانک مرکزی در رابطه با رایزنی درباره تجزیه بانک آینده به فرم سابق اینگونه توضیح داد: «ما در بانک مرکزی اختیارات قانونی داریم. ضمن اینکه ما نمی‌توانیم یک موسسه را ببندیم چرا که سپرده گذارهای زیادی دارند. فرض کنید 120 هزار تا یک میلیون سپرده گذار داریم و ما باید برای آنان برنامه ریزی کنیم.»

بهمنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بورس آیا می‌تواند تشکیل بانک آینده را نپذیرد گفت: «اصلا به بورس ارتباطی ندارد. این موضوع ادغام نیست. از سوی دیگر شورای پول و اعتبار این تصمیم را گرفته است. شورای پول و اعتبار یک نهاد قانون گذار است و کمیته انتظامی بانک‎ها در آن دیده شده و بر اساس آن دادستان کل کشور و رییس کل بانک مرکزی عضو شورای پول و اعتبار است و تصمیم می‌گیرند.»

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که در رابطه با پذیرش بانک آینده در بورس آیا بانک مرکزی با مسئولان آن رایزنی خواهد کرد یا خیر گفت: «اصلا احتیاجی به رایزینی به بورس نداریم. چیزی که اختیار یک قانون نهاد گذار است که نیاز به رایزنی ندارد. حالا مطرح کرده‌اند که بورس نمی‌پذیرد ما نمی‌توانیم زیاد بر روی این موارد وقت بگذاریم و بر اساس اختیارات قانونی خودمان عمل خواهیم کرد.»

منبع: خبر آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.