راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش روابط‌عمومی در راهبری محیط اجتماعی-قانونی سازمان‌های بزرگ صنعتی

مترجم کتاب‌های موج سوم و جابجایی در قدرت اولوین تافلر، با حضور در کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی، ضمن طرح اهمیت موضوع راهبری و مدیریت محیط قانونی و اجتماعی سازمان‌های صنعتی در ایران در شرایط کنونی، به تبیین نقش روابط عمومی در این فرایند خواهد پرداخت.

دکتر شهیندخت خوارزمی در کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی که با حضور استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در تاریخ بیستم شهریور ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد پیرامون موضوع «روابط‌عمومی و محیط اجتماعی – قانونی سازمان‌های بزرگ صنعتی» سخنرانی خواهد کرد.

وی در این مورد به ستاد خبری دبیرخانه کنفرانس گفت:‌‌ محیط اجتماعی، بخشی است از فضای کسب و کار و از افراد، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌هایی تشکیل می‌شودکه از طریق رفتارهای فردی، گروهی، شبکه‌ای و سازمانی خود بر بقا و توسعه کسب و کار سازمان صنعتی تأثیر می‌گذارند.

دکتر خوارزمی با اشاره به اینکه به نوعی محیط‌های اجتماعی، ذینفعان بیرونی سازمان را تشکیل می‌دهند افزود: با این تفاوت که در این محیط چه بسا عناصری وجود داشته باشد که منافع مستقیمی در سازمان نداشته باشند. وی در مورد محیط قانونی نیز گفت: محیط قانونی، محیطی است که در آن قوانین تأثیرگذار بر سازمان صنعتی تدوین، تصویب و اجرا می شوند.

دکتر خوارزمی ادامه داد: پیجیدگی روزافزون این دو محیط و تعامل درهم تنیده میان عناصر درونی هر یک و نیز تعامل پنهان و آشکار آن دو با یکدیگر، راهبری و مدیریت آنها را به امری دشوار اما ضروری تبدیل کرده است. هر قدر سازمانی بزرگتر باشد، این پیچیدگی و قلمرو تأثیر آن وسیع تر بوده و در نتیجه اهمیت راهبری و مدیریت مؤثر آن بیشتر می شود.

استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک در سال 88 تأکید کرد: البته کیفیت رهبری و مدیریت این دو محیط به نوع نگاه رهبران و مدیران ارشد سازمان بستگی دارد. تجربه نشان می‌دهد که در ایران اغلب سازمان‌ها با نگاهی انفعالی سعی کرده‌اند، فشارهای این دو محیط را به محض بروز، دفع کنند. در برابر چنین نگاهی، در این گفتار رویکردی متفاوت پیشنهاد خواهد شد. در این رویکرد، سازمان به جای اتخاذ راهبرد منفعلانه دفع شَر، سعی می کند قواعد بازی این دو محیط را به نفع خود تغییر دهد و ابتکار عمل را خود در دست گیرد.

دکتر خوارزمی با اشاره به اینکه شکی نیست که بخش مهمی از راهبری محیط اجتماعی و قانونی، وظیفه اصلی تیم رهبری سازمان است گفت: در چارچوب رویکرد دوم، روابط‌عمومی به دلائل گوناگون می تواند از طریق اطلاع‌رسانی و تسهیل‌گری کارآمد و رصد کردن مستمر این دو محیط، بازوی مشورتی و اجرایی تیم رهبری سازمان شود.

گفتنی است دکتر خوارزمی در سخنان خود و پس از طرح مسئله و توجیه اهمیت آن به معرفی ساختار و عناصر محیط اجتماعی و محیط قانونی سازمان‌های صنعتی در ایران پرداخته و ضمن تحلیل آثار این دو محیط بر بقا و توسعه سازمان‌های صنعتی بزرگ، الزامات راهبری و مدیریت این دو محیط را تشریح و نقش روابط عمومی در فرایند راهبری و مدیریت این دو محیط را تبیین خواهد کرد.

شرکت‌های صتسا، ویستابست، بانک ملی ایران، بانک توسعه تعاون، مؤسسه مالی و اعتباری مهر، خانه صنعت، معدن و تجارت، برج‌های طلایی کیش، شرکت ساماندهی صنعت اسب ابرش، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، خبرگزاری‌های رسمی کشور، خبرگزاری بین المللی پیام کوتاه نسیم و روزنامه‌های دنیای اقتصاد، جهان اقتصاد، عصر اقتصاد، کار و کارگر، تفاهم، حمایتف خراسان، اعتماد و هفته‌نامه‌های عصرارتباط، دنیای نوین کسب‌و‌کار، جوان ری، ماهنامه‌های صنعت حمل و نقل و مدیریت ارتباطات و انتشارات سیمای شرق در برگزاری کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی مشارکت دارند.

«نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقای کمی و کیفی تولید ملی»، « روابط‌عمومی و نقش آن در بازارسازی تولیدات داخلی»، « روابط‌عمومی، صنعت و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تعاملات حرفه‌ای با رسانه‌های عمومی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تبلیغات» و «روابط‌عمومی، صنعت و نظام دریافت و پرداخت» محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

علاقمندان برای حضور در این کنفرانس می‌توانند با شماره تلفن‌های 88807453-88898326 تماس حاصل نمایند.

منبع: ستاد خبری کنفرانس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.