راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

باشگاه مشتریان و مفاهیم جدیدی که خبر از تغییر می‌دهند

این روزها باشگاه مشتریان بانک پارسیان یا سام سر و صدای زیادی به پا کرده است. اولین بار بانک ملت به سراغ باشگاه مشتریان رفت و بعد از آن بانک پاسارگاد. به نظر می‌رسد بادهای تغییر وزیدن گرفته و بانک‌ها به دنبال مفاهیم جدیدی برای حفظ و نگه‌داشت مشتریان‌شان هستند.

پیش از این کارشناسان در یادداشت‌های مختلف اهمیت استراتژیک باشگاه مشتریان را اعلام کرده بودند. ملت و پارسیان و پاسارگاد بانک‌های پیش‌رو در استفاده از مفهوم باشگاه مشتریان شدند. اما چرا باشگاه مشتریان مهم است؟ تقریبا همه افرادی که به نوعی در کسب و کار فعالیت دارند با‌این نکته موافقند که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورترند. هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و بیشتر حفظ شود، فروش و سودآوری بیشتری‌ ایجاد خواهد کرد.

اما این نکته را باید درنظر داشت که باشگاه متشریان به تنهایی منجر به موفقیت یک بانک نمی‌شود و پیش‌شرط آن ارائه خدمات با کیفیت است. اما خدمات با کیفیت هم به تنهایی دلیلی برای موفقیت نیست. موفقیت بانک ملت دلیلی است بر این که بانکداری و پرداخت الکترونیک زمانی به موفقیت می‌رسد که نگاهی همه جانبه به موضوع داشته باشیم. نگاه صرفا فنی ما را به جایی نمی‌رساند و نگاه صرفا فرهنگی هم الکن خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.