راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقص در سیستم پرداخت الکترونیک المپیک لندن

نقص در سیستم پرداخت الکترونیک المپیک لندن هشتاد هزار تماشاچی را مجبور کرد از پول نقد برای پرداخت پول بلیط‌های حمل و نقل، پول غذا و دیگر خدمات استفاده کنند.

المپیک 2012 لندن به عنوان اولین واقعه بزرگی معرفی شد که قرار بود سیستم پرداخت الکترونیک غیر تماسی به طور وسیعی در آن به کار گرفته شود. این سیستم پرداخت غیر تماسی توسط شرکت ویزا و سامسونگ پشتیبانی می‌شود. تماشاچیان می‌توانند با استفاده از موبایل خود هزینه خرید بلیط‌ها، پول غذا و دیگر خدمات خود را بپردازند و طوری برنامه ریزی شده است که مردم حجم زیادی از پرداخت‌ها را به صورت الکترونیکی بپردازند و از پول نقد تا حد امکان استفاده نشود.

اما این وابستگی شدید به پرداخت الکترونیک در المپیک لندن دردسر ساز شد. در بازی فوتبال بین امارات متحده عربی و انگلستان سیستم‌های پرداخت الکترونیک با نقص مواجه شدند و این باعث شد تا هشتاد هزار تماشاچی این بازی، هزینه‌های مختلف را نقدی بپردازند. مشکل فقط همین نبود. مشکل اصلی این بود که اکثر تماشاچیان خود را برای پرداخت الکترونیک آماده کرده بودند و پول نقد زیادی با خود همراه نداشتند. همین باعث شد تا تماشاچیان به سمت دستگاه‌های خودپرداز هجوم ببرند و صف‌های طولانی تشکیل شود. از سویی هم دستگاه های خودپرداز جوابگوی ارائه این حجم زیاد از پول نقد نبودند و مشکل روی مشکل آمد. شرکت ویزا هم رسما مشکل نقص ایجاد شده را پذیرفت و اعلام نارضایتی کرد و برای رفع نقص اقدام کرد. ولی دیگر کار از کار گذشته بود.

منبع: pymnts.com و finextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.