راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لطفا رمز عبور خود را به فروشنده محترم بگویید!

رضا قربانی؛ راه پرداخت؛

اگر زمانی رسید که دراین مملکت تمامی پایانه‌های فروش به جای پستوی دکان‌ها به جلو نقل مکان کردند، اگر زمانی رسید که خریدار بتواند کارتش را روی پایانه فروش بکشد و دیگر نیازی به دادن کارت و گفتن رمز به فروشنده نباشد، آن روز شاید بتوانیم از توسعه فرهنگ پرداخت الکترونیک صحبت کنیم. فرهنگی که اکنون نداریم. فرهنگی که در سال‌های گذشته هر روز بهتر و بهتر شده. اما هنوز فاصله داریم با سرمنزل مقصود.

امیدواریم روزی برسد که هیچ نیاز نباشد رمز عبور کارت‌های بانکی را به فروشنده بگوییم. که فروشنده اگر می‌دانست با دانستن رمز عبور خریدار چه مسئولیتی به جان خریده است هرگز از هیچ بنده خدایی رمز عبور کارتش را نمی‌خواست. امیدواریم روزی برسد که در این مملکت به جای استفاده از کارت‌هایی که مستقیم به حساب بانکی متصل هستند بتوانیم از کارت‌های اعتباری استفاده کنیم که بی‌واسطه به حساب بانکی افراد متصل نیستند. امیدواریم روزی برسد که به جای استفاده از کارت‌های بانکی بتوانیم از روش‌های بهتر و سریع‌تری برای پرداخت استفاده کنیم. امیدواریم روزی برسد که پرداخت الکترونیک به سرعت انجام شود و نگرانی بابت تراکنش‌های خطا و قطع بودن و اشغالی خطوط وجود نداشته باشد.

امیدواریم روزی برسد که فرهنگ بانکداری و پرداخت الکترونیک ما یک پله بالاتر برود. تا آن روز، اگر علاقه‌ای به توسعه این فرهنگ ندارید، برخلاف من، لطفا رمز عبور خود را به فروشنده محترم بگویید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.