راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار نسخه فارسی استاندارد امنیت اطلاعات صنعت پرداخت الکترونیک

شرکت کارت اعتباری ایران کیش قصد دارد برای اولین بار سند جامع استاندارد امنیت اطلاعات صنعت پرداخت کارتی را منتشر نماید.

طبق آخرین آمار منتشره توسط دیوان عدالت آمریکا، میزان جهانی تقلب بر روی کارت‌های اعتباری در سال 2011 رقمی معادل 5/5 میلیارد دلار بوده است. وقوع چنین رویدادهایی که متاسفانه کشور ما نیز از آن بی نصیب نبوده، به‌کارگیری استانداردهای مرتبط با صنعت پرداخت کارتی را ضروری ساخته است. سازگاری با استاندارد امنیت اطلاعات صنعت پرداخت کارتی (PCI) باعث کاهش چنین آسیب پذیری‌هایی شده و محافظت از اطلاعات دارندگان کارت را ارتقا می‌بخشد.

این استاندارد که شرکت کارت اعتباری ایران ایران کیش برای اولین بار قصد انتشار آن را دارد، تعیین‌کننده حداقل راهکارها و الزامات مشخص در جهت محافظت از اطلاعات دارندگان کارت بوده و برای تمامی بازیگران موجود در چرخه ثبت، پردازش و انتقال اطلاعات دارندگان کارت مانند پذیرندگان، پردازش‌گران، صادرکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و بانک‌ها و موسسات مالی جهت محافظت از اطلاعات دارندگان کارت مفید بوده و شامل سه بخش PA-DSS، PTS-DSS و PCI-DSS است که در گام نخست، بخش اول این سند تحت عنوان PA-DSS شامل الزامات مربوط به نرم‌افزارهای به کارگیری شده در حوزه پرداخت الکترونیک منتشر می‌شود.

در این سند، علاوه بر تشریح حوزه ارزیابی برای ایجاد سازگاری با استانداردهای PCI ، الزامات مورد نیاز در شش گروه و تحت 12 الزام اصلی تشریح شده است.

نحوه دریافت سند جامع استاندارد امنیت اطلاعات صنعت پرداخت کارتی به زودی در وب سایت شرکت ایران کیش به آدرس www.kiccc.com اعلام خواهد شد.

منبع: ایران کیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.