راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت تعهدات تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان توسط بانک قوامین

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه بانک قوامین و شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان، بانک قوامین جایگزین شرکت تعاونی مذکور شد و از دهم تیرماه امسال نسبت به پرداخت سپرده سپرده‌گذاران اقدام خواهد کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی اضافه کرد: هیچ‌گونه نگرانی در استرداد سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان وجود نخواهد داشت و‌ چگونگی پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران گرامی متعاقبا اعلام خواهد شد. بانک‌مرکزی از آغاز فرآیند سامان‌دهی موسسات مالی و اعتباری بار‌ها به مردم عزیز کشورمان هشدار داده است‌ تا هنگام سپرده‌گذاری، کمال دقت را معمول نمایند و از سرمایه‌گذاری در موسسات فاقد مجوز اکیدا ‌پرهیز کنند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: سپرده‌های مردم در موسسات اعتباری و تعاونی‌های اعتبار آزاد که بانک مرکزی در حال رسیدگی به شرایط و مسائل آن‌ها است، در هر شرایطی محفوظ بوده و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی، صرافی‌های مجاز و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که بانک مرکزی فعالیت آن‌ها را زیر نظر دارد، از سوی بانک مرکزی اعلام شده و در دسترس همگان قرار دارد، بنابراین باز هم از مردم عزیز می‌خواهم پس از اطمینان از اینکه موسسه یا صندوق موردنظر آن‌ها تحت نظارت بانک مرکزی است، پول‌های خود را در آن سپرده‌گذاری کنند.

بهمنی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سپرده‌گذارانی که در موسساتی پول سپرده دارند که شرایط آن‌ها تحت بررسی برای ادغام، تعیین تکلیف ادامه یا توقف فعالیت است، چیست، گفت: سپرده‌های مردم در این قبیل موسسات و تعاونی‌ها که در حال طی کردن مراحل مختلف هستند و بانک مرکزی در حال بررسی شرایط آن‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد آینده آن‌ها است، محفوظ است و مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

منبع: بانک مرکزی – دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.