راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی مایکروسافت از کیف پول موبایلی بر روی ویندوز فون 8

مایکروسافت 3 روز پیش در نشست مدیران ویندوز موبایل از سیستم عامل موبایلی ویندوز 8 خود پرده برداری کرد. جو بل‌فیور، یکی از مدیران ویندوز موبایل، هنگام معرفی این سری جدید از ویندوز موبایلی اعلام کرد موبایل‌های دارای ویندوز 8 به تکنولوژی NFC و یک کیف پول پرداخت موبایلی مایکروسافت مجهز خواهند بود.

مایکروسافت که نمی‌خواسته از دیگر رقبا در زمینه پرداخت موبایلی جا بماند، کیف پول موبایلی خود را ارائه کرده است. این کیف پول موبایلی انواع کارت‌های اعتباری و نقدی را پشتیبانی می‌کند و از تکنولوژی NFC برای پرداخت استفاده خواهد کرد. همچنین مانند گوگل ولت از پیشنهادهای ویژه خرید و انواع تخفیف‌ها و کوپن‌ها برخوردار خواهد بود. علاوه بر قابلیت پرداخت از طریق NFC، می‌توان از NFC برای انتقال فایل و اطلاعات (تصاویر، موسیقی، ویدئو و …) شخص به شخص نیز استفاده کرد.

مانند دیگر کیف پول‌های موبایلی که از طریق NFC پرداخت می‌کنند کیف پول موبایلی مایکروسافت هم مانند آنها عمل می‌کند. برای پرداخت یک مبلغ و انجام تراکنش فقط کافی است تا مشتری موبایل خود را در فاصله کمتر از 4 سانتی‌متری دستگاه پایانه فروش بگیرد تا تراکنش انجام گیرد.

برای استفاده از سرویس کیف پول ویندوز فون 8، کاربر به یک سیم کارت امنیتی نیز نیاز دارد تا اطلاعات کاربری، اطلاعات بانکی، اطلاعات تراکنش‌ها، کوپن‌ها و دیگر اطلاعات بر روی آن ذخیره شوند.

برخی از منتقدین بر این عقیده هستند که کیف پول موبایلی مایکروسافت موفقیت بزرگی را به ارمغان نخواهد آورد، زیرا ویندوز فون درصد پایینی از بازار موبایل‌های اسمارت را در دست دارد، یعنی چیزی حدود 4 درصد.

شرکت Orange France به عنوان اپراتور موبایلی مایکروسافت در این پروژه اعلام شده است. همچنین اعلام شده است که مایکروسافت همکاری‌های بیشتری در این زمینه را آغاز خواهد کرد از جمله همکاری با Isis که در سال 2013 به شبکه پرداخت آن نیز متصل خواهد شد. ویندوز فون 8 در پاییز 2012 روانه بازار می شود.

منابع: NFCWorld – Payments – MobGaze

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.