راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین گردهمایی سرمایه‌گذاران کارن کراد برگزار شد

اولین رویداد اختصاصی سرمایه‌گذاران I-MEET، گردهمایی سرمایه‌گذاران کارن کراد در دانشکده برق دانشگاه تهران برگزار شد.

مدیران شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ایرانی و نمایندگانی از شرکت‌های IT در اولین گردهمایی سرمایه‌گذاران کارن کراد حضور داشتند. دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران عصر دیروز ۱۵ مرداد شاهد حضور فعالان اکوسیستم سرمایه‌گذاران ایرانی بود.

مدیرعامل کارن کراد ابتدا در مورد اهداف این جلسه صحبت کرد. علی عمیدی چالش‌های سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی سرمایه‌گذاران، به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات و گفت‌وگو در راستای سرمایه‌گذاری را از محورهای اصلی این جلسه برشمرد.

عمیدی از همکاری کارن کراد با دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا به زودی با دانشگاه تهران هم وارد فاز رسمی همکاری شوند.

رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران سخنران بعدی بود. او دانشگاه تهران را معدنی طلا نامید که سرمایه‌گذاران می‌توانند آن را بکاوند. دکتر محمد نیلی احمدآبادی از راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران تا شهریورماه خبر داد و گفت: «باید مکانی فراهم کنیم تا دانشجویان در محیط آموزشی خودشان زندگی کنند و به آن محیط علاقه‌مند باشند. در چنین مرکزی شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند طی یک رقابت سالم اقتصادی و علمی، نخبگان علمی را جذب کنند. مرکز نوآوری به نوعی می‌تواند به شکارگاه سرمایه‌گذاران هوشمند تبدیل شود.»

به گفته نیلی احمدآبادی، فعالان بازار نیازهایی را می‌بینند که فعالیت‌های اقتصادی را تقویت می‌کند. او افزود: «ما طی مدل‌هایی ریسک پژوهش را کاهش داده‌ایم و ما هم به عنوان سرمایه‌گذار وارد می‌شویم. جنس سرمایه‌گذاری ما مالی نیست و دارایی (asset) محسوب می‌شود. در آینده روی پایان‌نامه دانشجویان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

در قسمت بعدی این نشست، تمام حضار خود را معرفی کردند و بعد از آن کلیپ‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری در آمریکا به افراد حاضر در جلسه نمایش داده شد. این دو کلیپ راجع به فعالیت‌های گروه سرمایه‌گذاری سید (Seed Investor) در آمریکا بود. بعد از آن در مورد سرمایه‌گذاری همفکری‌هایی صورت گرفت.

سخنران بعدی یک پژوهشگر مشاور و مدرس روانشناسی در خانواده، رسانه و سازمان بود. عنوان سخنرانی دکتر عیسی جلالی روحیه سازی فردی، خانوادگی و سازمانی در مهندسی و مدیریت بحران بود. او راجع به مطالعه علمی سرمایه‌گذاری بر روی روان و تأثیر روان بر سرمایه‌گذاری صحبت کرد.

جلالی در مورد اهمیت کارآفرینی و خوداشتغالی به صحبت پرداخت و گفت: «در مواقع بحرانی تصمیم‌گیری خیلی مهم است. متاسفانه بعضی از مدیران موقع بحران با عصبانیت تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و نتایج بدی رقم می‌خورد. در هر سازمان و خانواده افراد در مواقع بحرانی می‌توانند فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند و برعکس می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. این بستگی به عملکرد آن مدیر دارد. ما باید آماده مقابله با شرایط بحرانی باشیم.»

آخرین بخش این جلسه به صحبت‌ها و مکالمات فعالان سرمایه‌گذاری و شتابدهی اختصاص داشت. افراد مختلف از مجموعه کارن کراد به خاطر دور هم جمع کردن افراد فعال اکوسیستم ابراز رضایت کردند و ابراز امیدواری کردند تا چنین جلساتی ادامه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.