راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوین‌بیس و عرضه کارت هدیه ارزهای رمزنگاری‌ شده در اروپا و استرالیا

کوین‌بیس (Coinbase)، غول‌ مبادلات ارزهای رمزنگاری‌ شده، دست به شراکت جدیدی زده که مشتریانش در اروپا و استرالیا بتوانند ارزهای رمزنگاری‌ شده خود را در فروشگاه‌ها و واحدهای خدماتی بزرگ، مانند نایکی (Nike) و اوبر (Uber)، خرج کنند. ماحصل این شراکت: کارت هدیه ارزهای رمزنگاری‌ شده است.

شریک جدید کوین‌بیس استارت‌آپ لندنی فین‌تک وی‌گیفت (WeGift) است. این سرویس جدید کاربران را قادر خواهد کرد که به‌صورت اساسی از ‌حساب خود ارز رمزنگاری‌ شده برداشت کرده و به کارت هدیه انتقال دهند. آن‌ها می‌توانند از این کارت هدیه ارزهای رمزنگاری‌ شده برای خرید از ۱۲۰ فروشگاه مانند آمازون (Amazon)، تسکو (Tesco) و اوبر استفاده کنند.

وی‌گیفت در وب‌سایت خود اعلام کرده: نه‌تنها هیچ کارمزدی برای صدور کارت هدیه ارزهای رمزنگاری‌ شده دریافت نمی‌کند، بلکه با تبدیل ارز رمزنگاری‌ شده از حساب کوین‌بیس مشتری ۵٪ ارزش کارت هدیه جایزه دریافت می‌کند.

زیشان فِروز (Zeeshan Feroz)، مدیرعامل کوین‌بیس بریتانیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«مشتریان با خرید کارت هدیه ارزهای رمزنگاری‌ شده در برداشت از حساب کوین‌بیس خود از کارمزد صفر و نیز در برخی کارت‌های هدیه بخصوص از جایزه بهره‌مند خواهند شد.»

وی با تأکید بر منافع توانمندسازی کاربران‌ برای استفاده از ارزهای رمزنگاری‌ شده جهت خرید کالاها و خدمات فیزیکی اضافه کرد:

«با کارت‌های هدیه الکترونیک، مشتریان انتخاب جدیدی برای خرج کردن ارزهای رمزنگاری‌ شده داشته و می‌توانند از دارائی خود برای خرید اشیا قابل‌لمس و تجارب واقعی استفاده کنند.»

وی افزود:

«با تبدیل بیت‌کوین به اعتبار اوبر یا تبدیل اتر (Ether) به یک خرید از فروشگاه‌های نایکی، مشتریان انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری برای چگونگی استفاده از ارز‌های رمزنگاری‌ شده خود خواهند داشت.»

در ابتدا این سرویس تنها در استرالیا، ‌بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند در دسترس خواهد بود. کوین‌بیس با حضور در ۳۲ کشور قصد دارد در سه ماه آینده این سرویس را به بازارهای بیشتری معرفی کند.

این سرویس به دنبال گسترش اعلام‌شده این اپراتور به اروپا در سال جاری معرفی گشته است. این غول ارزهای رمزنگاری‌ شده کالیفرنیایی مجوز پول الکترونیک (E money license) را از مرجع نظارت بر عملیات مالی (Financial Conduct Authority)، رگلاتور مالی بریتانیا، دریافت کرد و توانایی ارائه سرویس پول الکترونیک به‌عنوان جایگزین پول نقد را در ۲۳ کشور عضو اتحادیه اروپا به‌اضافه بریتانیا به دست آورد.

دیگر اقدام توسعه‌ای قابل‌ملاحظه کوین‌بیس در زمان اخیر ورود به ژاپن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تبادل ارزهای رمزنگاری‌ شده است.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.