راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری با نوشابه اضافه / بانک‌های دولتی و خصوصی در حال کم کردن تعداد شعب خود هستند

بانک‌های ایران به‌ویژه بانک‌های دولتی و خصوصی شده درحالی‌که کم کردن تعداد شعب خود هستند و البته این حرکت لاک‌پشتی برای بستن شعبه‌های اضافه و زیان‌ده هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارد و همچنان چراغ 20 هزار و 598 شعبه بانکی روشن است.

به گزارش همشهری، گسترش بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعه فیزیکی مردم به شعب بانک‌ها باعث شده تا بانکداران خبره و آینده‌نگر در حد ضرورت به شعبه‌افزایی روی‌آورند، بانکدارانی که هنوز تعداد شعبه زیاد را نشان قدرت بانک تحت مدیریتشان فرض می‌کنند، در انزوا قرار گیرند.

کافی است سهامداران و مدیران بانک‌های ایران به‌جای بالیدن به تعداد شعبه بیشتر، به شاخص‌های کلیدی در ایجاد و متوقف کردن شعب خود بنگرند و تأمل کنند که این ساختمان‌های شیک و پرزرق‌وبرق را هنری نیست بلکه باید به متر و معیارهای استاندارد بانکداری بیندیشند.

به‌این‌ترتیب هر مدیرعامل بانکی باید به فکر این باشد که در پایان هرسال چه عددی را در برابر فهرست زیر ثبت خواهد کرد و آیا حفظ شعبه‌های زیان‌ده از جیب سهامداران و سپرده‌گذاران منطقی است؟ این شاخص‌ها را بانکداران در اتاق خود نصب کنند و هرروز بنگرند که درست تصمیم گرفته‌اند یا نه؟

درآمد به ازای هر شعبه / سود خالص به ازای هر شعبه / نسبت سپرده به ازای هر شعبه / نسبت تسهیلات به ازای هر شعبه / نسبت درآمد کل به تعداد کارکنان / نسبت سود خالص به تعداد کارکنان / نسبت سپرده‌ها به تعداد کارکنان / نسبت تسهیلات به تعداد کارکنان به زبان طنز تلخ باید گفت بانکدارانی که به تعداد شعبه‌هایشان می‌بالند، مرد بیماری را می‌مانند که قند خون دارد و سفارش چلوکباب با نوشابه اضافه می‌دهد.

1 دیدگاه
  1. مریم ناروی می‌گوید

    نام کاربری گذرواژه رمزعبور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.