راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جذب سرمایه‌ی ۵۵ میلیون دلاری توسط استارت‌آپ ژاپنی پیدی

استارت‌آپ پیدی (Paidy) ژاپن که در حوزه فین‌تک فعالیت می‌کند، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که خریدهای آنلاین خود را بدون نیاز به کارت اعتباری انجام دهند، این استارت‌آپ در سری C سرمایه‌گذاری خود توانست مبلغی حدود ۵۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

این سرمایه‌گذاری توسط شرکت ایتوچو (Itochu) و گلدمن ساکس(Goldman Sachsانجام شده است.

طبق اعلام این استارت‌آپ توکیویی، کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده این شرکت مبلغی حدود ۸۰ میلیون دلار است که ۱۵ میلیون دلار آن دو سال پیش در سرمایه‌گذاری سری B این استارت‌آپ ارائه شد.

نکته جالبی که در زمینه استارت‌آپ پیدی وجود دارد، اینست که بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری این استارت‌آپ ژاپنی توسط بنیانگذار و مدیر عامل غیرژاپنی (کانادایی) آن انجام شده است.

استارت‌آپ پیدی به این دلیل راه‌اندازی شد که کارت‌های اعتباری ژاپنی حتی در صورت داشتن نرخ نفوذ بالا نیز در خریدهای آنلاین به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفتند. زیرا در بیش‌تر شهرهای ژاپن خریداران ترجیح می‌دهند که هنگام تحویل گرفتن کالاها و یا خرید از فروشگاه، پرداخت خود را به صورت نقدی انجام دهند. بنابراین استارت‌آپ پیدی به عنوان ترکیبی از عملکردهای خدماتی و پرداختی در بیش‌تر شهرهای ژاپن آغاز به کار کرد.

ارائه این خدمات به نفع خریداران است. زیرا دیگر مجبور نیستند که هنگام خرید اینترنتی رمز و شماره کارت اعتباری خود را وارد کرده و نگران سواستفاده‌ها باشند. در مقابل استفاده از خدمات استارت‌آپ پیدی می‌تواند مشکلاتی را برای کسب‌وکارهای به وجود آورد که برای تحویل کالا و ارائه خدمات خود به وجود جریان نقدی در سیستم خود نیاز دارند.

به بیان دیگر استارت‌آپ پیدی این امکان را برای مردم فراهم می‌کند که بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری و یا استفاده از کارت اعتباری، برای خریدهای آنلاین خود پرداخت انجام دهند. همچنین اگر کسب‌وکاری از خدمات پیدی استفاده کند، مشتریان او می‌توانند با وارد کردن شماره تلفن و ایمیل خود فرآیند خرید را تکمیل کنند. پیدی یک کد چهاررقمی (از طریق اس‌ام‌اس یا ایمیل) برای آن‌ها ارسال می‌کند و تضمین‌های نهایی را اعمال می‌کند.

مشتریان هر ماهه صورتحساب‌های خود را که شامل همه‌ی معاملات با استفاده از پیدی است دریافت می‌کنند. این تراکنش‌ها ممکن است از طریق خرید از فروشگاه، عملیات بانکی و یا حساب‌های بدهی بوده باشند که امکان انتخاب برنامه‌های اقساطی و اشتراک آن‌ها نیز در این استارت‌آپ وجود دارد.

پیشنهاد ارزش این استارت‌آپ برای کسب‌وکارها این است که پیدی می‌تواند مشتریان پایه‌ای آن‌ها را افزایش داده و تضمینی ارائه دهد که می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین تراکنش‌ها را کنترل و مدیریت کنند.

طبق گفته این شرکت هم اکنون استارت‌آپ پیدی ۱.۴ میلیون حساب فعال دارد. اما هدف شرکت این است که این عدد را به ۱۱ میلیون حساب فعال در سال ۲۰۲۰ برساند.

کومر (Cummer) در بیانیه مطبوعاتی خود گفته است : «این مایه افتخار ما است که پیدی توسط یکی از بزرگترین گروه‌های کسب‌وکار ژاپنی یعنی آیتوچو (ITOCHU) سرمایه‌گذاری شده است. انتظار داریم این ارزش‌گذاری‌ها راهی برای ایجاد گروه‌های تجاری جدیدی باشد که بستر مالی بی‌قید و شرط پیدی را مورد استفاده قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانیم خدمات پیدی را به حیطه گسترده‌ای از مخاطبان ارائه دهیم.»

منبع : Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.