راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روایت سوم همراه بانک سپه ارائه شد / به همراه لینک دانلود

رئیس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه با تشریح ویژگی‌های نسخه سوم همراه بانک سپه و ارائه بانکداری الکترونیک بر روی اینترانت شرکت‌ها گفت: بخشی از این خدمات برای نخستین بار بوده و تاکنون در هیچ بانکی ارائه نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، حسین ریاحی اظهار داشت: راه اندازی نسخه سوم همراه بانک سپه و خدمات وب سرویس‌های بانکی که بستر نرم افزاری است برای ورود بانک به دنیای کسب و کار الکترونیکی از خدمات جدیدی محسوب می‌شود که بانک سپه در فضای مجازی و بانکداری الکترونیک ایجاد کرده است.

وی در باره مزایای این خدمات گفت: از مهم‌ترین ویژگیهای نسخه سوم همراه بانک می‌توان به طراحی در سه رنگ مختلف، ارائه نسخه مخصوص سیستم عامل آندروید و ارائه خدمات ویژه در بستر GPRS اشاره کرد.

ریاحی اضافه کرد: ارائه وب سرویس‌های بانکی در چارچوب دولت الکترونیک و تکمیل خدمات عمومی مبتنی بر خدمات الکترونیکی است. این وب سرویس‌ها به شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان دسترسی و نظارت و مدیریت نقدینگی همه حساب‌های متمرکز خود را از طریق اتوماسیون می‌دهد.

ریاحی ادامه داد: نسخه ۳ همراه بانک از اول بهمن ارائه شده و وب سرویس‌های بانکی نیز از ابتدای پاییز ۹۰ قابل دسترسی بوده است.

رئیس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه در باره اینکه کدام درگاه‌ها برای استفاده از این خدمات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: وب سرویس‌های بانکی قابل ارائه از دو بستر اینترنت و اینترانت است و همراه بانک نیز از طریق نصب نرم افزار بر روی تلفن‌های همراه قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: در معماری نرم افزاری بانک، همه خدمات بانکی به صورت یکپارچه و متمرکز تولید و ارائه می‌شود و نقش درگاه‌ها صرفاً برای اجرای این خدمات و سرویس‌ها و ارائه آن‌ها به مشتریان متناسب با فیزیک آن درگاه است.

ریاحی گفت: خدماتی که در موبایل بانک ارائه می‌شود خدماتی است که در بستر سرویس‌های متمرکز بانکی بوجود آمده است و بقیه درگاه‌ها نیز در صورتی که قابلیت ارائه را داشته باشد در اسرع وقت نسبت به ارائه سرویس اقدام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه استفاده از این خدمات توسط مشتریان گفت: در خصوص استفاده از وب سرویس‌های بانکی مشتریان می‌توانند با امضاء تفاهم نامه در اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه از این خدمات بهره‌مند شوند. همچنین برای دریافت نسخه ۳ همراه بانک به سایت http: //mobile. ebanksepah. ir مراجعه کنند.

* ارائه خدمات به همه کارت‌های شتاب

رئیس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه در باره اینکه در نسخه جدید همراه بانک سپه چه خدمات جدیدی ارائه می‌شود؟ گفت: از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه می‌توان همه خدمات به کارت‌های عضو شتاب مانند مانده گیری، پرداخت قبوض، خرید کارت شارژ و… را دریافت کرد.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات انتقال وجه بین بانکی پایا، ارائه خدمات کارت اعتباری، ارائه خدمات چک جاری طلایی شامل وضعیت دسته چک، چک‌های وصولی، دریافت صورتحساب براساس متغیرهای انتخابی، خرید شارژ همراه اول و ایرانسل، امکان مشاهده شبا حسابهای متمرکز و غیرمتمرکز، مشاهده واریز یارانه، مشاهده قیمت ارز، جستجوی دستگاههای عابر بانک سپه، امکان ارسال گزارش آنلاین به ایمیل مشتری و امکان انتقال تنظیم برنامه از خدمات قابل توجه دیگری است که می‌توان از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه از آن بهره برد.

 

* امکان نصب همراه بانک سپه بر روی ۹۰ درصد گوشی‌های موجود

ریاحی در باره اینکه آیا نرم افزارهای همراه بانک قابلیت نصب روی تمامی گوشی‌ها را دارد، اظهار داشت: نرم افزار همراه بانک سپه بر روی همه گوشی‌هایی که جاوا (Java) را پشتیبانی می‌کند قابل نصب است و حدود ۹۰ درصدگوشی‌های موجود در بازار را شامل می‌شود و نرم افزارهای همراه بانک محدودیت اپراتور تلفن همراه را ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.