راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احتمال ادغام ۵ بانک‌ نظامی در بانک سپه

بیش از دو هفته است که بحث ادغام بانک‌های نظامی شکل جدیدی به خود گرفته و مدیران عامل بانک‌های منتسب به نهادهای نظامی در جلساتی ادغام با یکدیگر را بررسی می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، ماه‌های پایانی سال گذشته بود که موسسه اعتباری ثامن به بانک انصار ملحق شد و برخلاف نظر بانک مهر اقتصاد، صحبت از الحاق این بانک به این مجموعه نیز مطرح شد.

همان زمان گفته می‌شد سایر بانک‌های نظامی نیز در مجموعه‌ای دیگر ادغام می‌شوند تا اینکه در دو هفته گذشته ورق برگشت و طرح جدیدی مبنی بر ادغام همه بانک‌های نظامی و بانک سپه مطرح شد و در حال بررسی مدیران این بانک‌هاست. برخی از این بانک‌ها با این ادغام موافقت کرده‌اند.

اگر این اتفاق عملی شود پنج بانک انصار، مهر اقتصاد؛ حکمت ایرانیان؛ قوامین و کوثر به بانک سپه ملحق می‌شوند تا نقش قدیمی بانک سپه مجدد احیا شود. بانک سپه در سال ۱۳۰۴ از محل موجودی صندوق بازنشستگی درجه‌داران قشون تأسیس شد و به این جهت فعالیت یک سال نخست این بانک به نیروهای ارتش اختصاص داشت.

تا پیش از تأسیس بانک‌های مختلفی که به نیروهای نظامی کشور اختصاص داشت، حقوق و حساب‌های نظامیان نیز در بانک سپه بود که کم‌کم به این بانک‌ها منتقل شد. به نظر می‌رسد تصمیم مقامات و مسئولان در حال حاضر نیز بر روال قبلی معطوف است و باید دید تجربه ادغام‌های گذشته نیز تکرار خواهد شد.

6 دیدگاه
  1. حامد می‌گوید

    ادغام بانک قوامین ؛ حکمت ایرانیان و موسسه کوثر در یک بانک با هرنامی بسیار پسندیده و بجاست . اما ادغام بانک مهر ؛ موسسه ثامن در بانک انصار باید باشد و نباید در بانک سپه ادغام شوند چون هیچ دلخوشی از بانک سپه وجود ندارد . در خدمات دهی بسیار ضعیفه و از نظر نرم افزارها هم بسیار عقب افتاده هست و اصلا با انصار قابل قیاس نیست ؛ انصار و حتی موسسه کوثر از بهترین نرم افزارها برخوردارند . مثلا سپه هنوز از نرم افزار ussd استفاده نمیکند و بسیار عقب افتادهو مبتدیست

    1. فرهاد می‌گوید

      نخستین بانک ایرانی ، مشخصه کارمنده انصار ی

    2. مشتری می‌گوید

      سلام کارمند بانک انصار ، شما اگه بروز بودی میفهمیدی ussd منصوخ شده.

  2. ناشناس می‌گوید

    بهترین راه حل برای این ۵ موسسه فقط و فقط انحلال میباشد زیرا باید از بزرگ سازی سیستم بانکها دولتی جلوگیری کرد

  3. نوری می‌گوید

    سلام ، حقیقت داره بانک قوامین ورشکست شده؟

  4. رادمان می‌گوید

    سلام بهترین راه حل انحلال این بانکهای نظامی و موسسات مالی نظامی است چرا اصلا فلسفه ایجاد انها از خشت اول اشتباه بود و بدون هدف وصرفا جهت ایجاد رانت برای عده ای خاص بوجود امدند و اکنون که مشکلات عدیده بوجود آورده اند ادغام انها دربانک دولتی سپه صرفا پاک کردن صورت مساله و انتقال مشکلات بوجود آمده از ناحیه صرفا دلالی این بانکها (که بجای عملیات بانکی صرفا دلال بودند) به بدنه دولت و انتقال نارضایتی های ایجاد شده از ناحیه ایشان به دولت و بیت المال است پس فقط انحلال و تسویه چاره حل مشکل است و بس…با احترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.