راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقابله با قماربازان اینترنتی جام جهانی در چین

مقامات چینی روز گذشته از شناسایی و برخورد با اعضای یک گروه قمارباز در فضای مجازی خبر داده‌اند که از ارزهای رمزنگاری‌شده برای مخفی‌کاری استفاده می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارزش فعالیت‌های این گروه خلاف‌کار بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد دلار عنوان‌شده است. این قماربازان با شرط‌بندی بر روی نتایج بازی‌های جام جهانی دادوستدهای کلانی داشته‌اند و برای پرداخت پول تنها از ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین یا اتریوم استفاده می‌کرده‌اند تا هویتشان مخفی بماند.

این اولین بار است که یک گروه قمارباز اینترنتی بزرگ در چین شناسایی‌شده که برای فعالیت‌های غیرقانونی خود از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کند. عملیات شناسایی و دستگیری اعضای این گروه هشت ماه به طول انجامیده است. سایتی که اعضای این گروه در بخش تاریک و ناشناخته وب برای فعالیت‌های خود دایر کرده بودند حدود ۳۳۰ هزار کاربر داشته که از نقاط مختلف جهان به آن مراجعه می‌کردند.

سایت یادشده دارای ۸۰۰۰ اپراتور بوده که برای پذیرش و ثبت‌نام اعضای جدید از آن‌ها کمیسیون دریافت می‌کرده‌اند. تابه‌حال ۵۴۰ مظنون در همین ارتباط دستگیرشده‌اند و ۲۶۰ میلیون یوآن پول نیز در ارتباط با همین موضوع بلوکه‌شده است. تلاش برای شناسایی دیگر گروه‌های قمارباز مشابه در چین ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.