راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اضافه شدن بخش‌های جدید به الکامپ 97

دبیر اجرایی الکامپ 97 از اضافه شدن بخش‌های جدید الکام تاکز و الکام ترندز خبر داد. هوش مصنوعی، بیگ دیتا و شهر هوشمند عنوان‌های الکامپ ترندز هستند.

کنفرانس مطبوعاتی الکامپ بیست و چهارم صبح امروز 24 تیرماه 97 در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با حضور مهدی حیدری دبیر اجرایی این رویداد و علی آذرکار دبیر هیات مدیره سازمان نصر تهران برگزار شد.

حیدری به اضافه شدن بخش‌های جدید الکام تاکز و الکام ترندز به نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: «۴۰۰ گروه در بخش الکام استارز، الکام ترندز و الکام گیم حضور دارند. ۸ هزار متر از مساحت این نمایشگاه در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است. همچنین ۲۵ هزار متر مربع از محیط نمایشگاه به شرکت‌های داخلی و خارجی تعلق پیدا کرده است.»

دبیر اجرایی الکامپ هوش مصنوعی، بیگ دیتا و شهر هوشمند را از عنوان‌های الکامپ ترندز برشمرد و از حضور ۳۵۰ شرکت استارت‌آپی و 15 تا 20 شرکت خارجی در این نمایشگاه خبر داد.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه امسال به شهر آفتاب می‌رود یا خیر، عنوان کرد: «شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به ما چیزی اعلام نکرده و در شرایطی که کشور به خاطر بحران‌های اقتصادی و تحریم درگیر خبرهای ناامیدکننده است، بهتر است با انتشار این خبرها شرکت‌ها و برنامه‌ریزان این نمایشگاه را ناامیدتر نکنیم و به چنین مسائلی دامن نزنیم. متولی برگزاری این نمایشگاه شرکت سهامی بین‌المللی است و وقتی از سمت این نهاد به ما ابلاغیه‌ای نیامده دلیلی نمی‌بینیم که در رد یا تأیید این خبر موضعی داشته باشیم.»

او با اشاره به این که امسال اولین دوره‌ای است که الکامپ گیمز همزمان با الکامپ برگزار می‌شود، گفت: «۱۰۰۰ متر مربع مساحت به الکامپ گیمز تعلق گرفته است. تولیدکنندگان بازی مخاطب این قسمت هستند. ۴۵ تولیدکننده بازی در الکامپ امسال حضور دارند.»

به گفته حیدری، پارکینگ طبقاتی نمایشگاه قابل استفاده صد درصدی شده است، توافقنامه با اتوبوسرانی برای رساندن بازدیدکنندگان به ایستگاه‌های اصلی، تخفیف اسنپ برای سفرهایی که مقصد یا مبدأشان نمایشگاه باشد و همچنین تخفیف 70 درصدی برای اقامت در تهران به وسیله استارت‌آپ اتاقک از تمهیداتی است که در این دوره اندیشیده شده است.

حیدری ادامه داد: «امسال کمک هزینه سفر خارجی به 10 استارت‌آپ برای حضور در نمایشگاه الکامپ اعطا می‌شود. همچنین برای مشاوره به استارت‌آپ‌ها محیطی تحت عنوان اتاق شتاب در نظر گرفته شده است. استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و البرز هم در این نمایشگاه حضور دارند.»

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ششم الی نهم مردادماه امسال، از ساعت 10 صبح تا ۶ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.