راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی در حال راه‌اندازی است

این مرکز مطابق با ماده 70 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (در مورد آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که نیازمند اخذ مجوز از دستگاه‌های متعدد می‌باشند، دستگاه اصلی موضوع فعالیت، وظیفه مدیریت یکپارچه، هماهنگی و اداره امور اخذ و تکمیل و صدور مجوز را بر عهده خواهد داشت و از طریق ایجاد پنجره واحد به‌صورت حقیقی یا در فضای مجازی با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط به‌گونه‌ای اقدام می‌کند که ضمن رعایت اصل هم‌زمانی صدور مجوزها، سقف زمانی موردنظر برای صدور مجوز از زمان پیش‌بینی‌شده در قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی تجاوز نکند.) اقدام به راه‌اندازی پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی کرده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی و پیش‌نیازهای کلیدی در سهولت ایجاد و توسعه کسب‌وکارها است. با کمک این سیستم امکان تبادل اطلاعات موردنیاز کسب‌وکارها و متقاضیان کالا / خدمات و اطلاعات بین بخش‌های مختلف دولت به‌صورت کاملاً یکپارچه و مدیریت‌شده فراهم‌شده و از این طریق جمع‌آوری، نگهداری، بایگانی و بازیابی اطلاعات به‌صورت متمرکز و یکپارچه انجام می‌پذیرد.

 

پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی باهدف ذیل در دست راه‌اندازی است:

  1. مدیریت یکپارچه، هماهنگی و اداره امور اخذ و تکمیل و صدور مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی
  2. تسریع و تسهیل صدور مجوزها و ایجاد و مدیریت کسب‌وکارهای اینترنتی
  3. آسان‌سازی امور، کم کردن مراجعات متقاضیان، افزایش شفافیت در سیستم و کاهش فساد سیستمی

مؤلفه‌های کلیدی پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی شامل نماد اعتماد الکترونیکی، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی کسب‌وکارهای اینترنتی، ثبت شکایات و تخلفات و همچنین بررسی و رسیدگی به آن‌ها است. هر خریدار می‌تواند با ورود به پنجره واحد، تمامی سرویس‌های موردنیاز خود را داشته باشد و تنها فقط از یک درگاه با فروشنده، دستگاه‌های مجوز دهنده، دستگاه‌های نظارتی و حمایتی در ارتباط بوده و همچنین پیگیر مسائل مربوط به خود باشد.

با امکاناتی که پنجره واحد در اختیار کسب‌وکارهای اینترنتی قرار می‌دهد متقاضی کسب‌وکار از یک درگاه واحد درخواست مجوز کسب‌وکار خود را داده و می‌تواند مجوزهای لازم و استعلامات موردنیاز خود را کاملاً الکترونیکی و فقط از یک پنجره واحد پیگیری و اخذ کنند.

پنجره واحد کسب‌وکارهای اینترنتی با ایجاد سهولت و تسهیل فرآیند تعاملات برای هر شهروند می‌تواند گامی مثبت و روبه‌جلو در راستای مشتری مداری ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.