راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور اتاق بازرگانی تهران در نمایشگاه اینوتکس 2018

نمایشگاه اینوتکس 2018، نمایشگاه تخصصی نوآوری و فناوری ایران طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد. این نمایشگاه که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس با شعار «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» برپا گردید، شامل برنامه‌ها و بخش‌های متنوعی ازجمله نمایشگاه رقابت استارت‌آپ‌ها در مسابقه اینوتکس پیچ بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، نکته جالب‌توجه در این نمایشگاه ایجاد بخشی به‌عنوان پاویون زیرساخت‌های کسب‌وکار بود که نهادهای دولتی و عمومی مرتبط با فضای نوآوری و فناوری در آن حضور یافته بودند تا مراجعین از سازوکار فعالیت‌ها و حمایت‌های احتمالی این مجموعه‌ها از فعالان بخش نوآوری و فناوری مطلع شوند. نهادهای مختلفی از پلیس فتا گرفته تا برخی از بانک‌ها و وزارت خانه‌ها در این بخش حضور فعالی داشتند.

اما اتفاق جالب‌توجهی که باعث رونق بیش از انتظار نمایشگاه گردید، حضور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پاویون زیرساخت‌های کسب‌وکار بود که با میزبانی از استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به نوآوری و فناوری فعالیت‌های اتاق تهران را که به‌تازگی در این بخش شروع‌شده است به اطلاع حاضرین در نمایشگاه رساند.

علاوه بر این اتاق تهران با دعوت از اعضای خود جهت بازدید از این نمایشگاه به رونق هرچه بیشتر این نمایشگاه کمک شایانی کرد و باعث شد این نمایشگاه بیش‌ازپیش به فضایی مناسب جهت آشنایی مدیران بنگاه‌های اقتصادی با توسعه‌دهندگان نوآوری و فناوری و جدیدترین ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها، تبدیل شود.

به گفته امید هاشمی، مدیر کسب‌وکار نوین و توسعه خدمات اتاق تهران، در سال گذشته با توسعه فعالیت‌های اتاق در این بخش تعداد زیادی از کسب‌وکارهای نوین از خدمات عمومی اتاق بهره‌مند شده‌اند و امید است در سال جاری با توسعه فعالیت‌های تخصصی، گام‌هایی مؤثر در جهت توسعه اقتصاد نوآور با نزدیک شدن هرچه بیشتر تیم‌های جوان و نوآور به شبکه بزرگ کسب‌وکار در اتاق بازرگانی برداشته شود.

هاشمی پس از حضور در مرحله داوری نهایی تیم‌های منتخب رویداد اینوتکس پیچ و هنگام اعطای جوایز عنوان کرد یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اتاق تهران در جهت توسعه بین‌المللی کسب‌وکارهای نوین در سال جاری حمایت از 18 تیم استارت‌آپی جهت حضور در نمایشگاه جیتکس دبی است.

ایشان با اشاره به تفاهم‌نامه اتاق تهران با مرکز فن بازار ملی ایران عنوان کردند استارت‌آپ‌های برتر نمایشگاه اینوتکس پیچ از شانس بالایی در انتخاب و اعزام به نمایشگاه جیتکس 2018 از طرف اتاق تهران برخوردارند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع در سازمان‌دهی فضای کسب‌وکارها است که نقش مؤثری در نهادهای دولتی، تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و توسعه کسب‌وکارها دارد. به نظر می‌رسد استقبال استارت‌آپ‌ها از غرفه اتاق تهران و کنجکاوی آنان از فعالیت‌های این نهاد مهم باعث شود تا بسیاری از این جوانان برای توسعه فعالیت‌های خود و سرمایه‌گذاری و همچنین رفع مشکلات کسب‌وکارها، به حمایت‌های اتاق امیدوار شوند.

امید است اتاق تهران در بخش کسب‌وکارهای نوین نیز مانند بسیاری از بخش‌های سنتی، فعالیت‌های خود را گسترده کرده و به تحول و رونق بیش‌ازپیش آنان کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.