راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسل جدید کارتخوان‌های تاپ در جایگاه سوخت آزادی رونمایی شد / گزارش تصویری

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از نسل جدید کارتخوان‌های جایگاه سوخت با قابلیت استفاده هم‌زمان کارت بانکی و کارت سوخت بر روی این دستگاه‌ها رونمایی کرد.

کارتخوان‌های جدید تجارت الکترونیک پارسیان دیروز 19 تیرماه 97 با حضور عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان، محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9 تهران و مظفر پوررنجبر مدیرعامل هلدینگ پارسیان در جایگاه سوخت میدان آزادی رونمایی شد.

مدیرعامل تجارت الکتروینک پارسیان در مصاحبه با خبرنگار راه پرداخت گفت: «کارتخوان‌هایی که ما امروز رونمایی کردیم، به صورت کامل شرایط محیط باز را پاس می‌کند؛ مخصوصاً در جایگاه‌های سوخت که ممکن است روی کارتخوان‌ها سوخت بریزد و عواملی مانند بارندگی، سرما، گرما و سایر شرایط محیطی در طراحی ما مد نظر قرار گرفته است.»

به گفته قنبریان، پردازنده کارتخوان‌های نسل جدید تاپ بسیار قوی هستند. او ادامه داد: «مهم‌ترین ویژگی که برای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهمیت داشت و دستگاه ما را تأیید کرد این بود که این دستگاه مستقیماً به سامانه جامع سوخت وصل می‌شود؛ این یعنی اینکه عملاً سیستم‌های سابق که هر جایگاه خودش یک پردازنده داشت و این سرور به سامانه وصل می‌شد، این سرور در نسل جدید کارتخوان‌ها حذف شده و مستقیماً هر نازل به سامانه سوخت وصل شده است.»

قنبریان اضافه کرد: «در واقع بهره‌بردار سامانه سوخت در لحظه می‌داند که کدام نازل در کدام جایگاه در کدام روز چقدر سوخت‌گیری انجام داده و این حسنی است که برای حاکمیت دارد و می‌توانند به طور کامل عملیات را کنترل کنند. برای مردم هم کار راحت‌تر شده و با یک دستگاه هم کارت سوخت و هم کارت بانکی‌اش قابل استفاده است و روی همان دستگاه می‌تواند انتخاب کند که به سه روش پرداخت کند.»

سه روش پرداخت بر روی این کارتخوان‌ها پرداخت موبایلی، پرداخت بانکی و پرداخت نقدی هستند. پرداخت موبایلی با کد QR انجام می‌شود و پرداخت بانکی بر روی دستگاه کارتخوان صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل PSP پارسیان، این شرکت آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز این کارت‌ها را جابه‌جا کند. قنبریان با اعلام اینکه اگر زمانی تصمیم گرفته شد تا کارت سوخت حذف شود و یا کارت‌ها تجمیع شوند، شرکت تاپ انعطاف‌پذیر است، افزود: «تمام این امکانات در این کارتخوان‌ها وجود دارد و این دستگاه‌ها مانند یک کامپیوتر کوچک عمل می‌کنند. این نرم‌افزار را تیم تجارت الکترونیک پارسیان آماده کرده‌اند و بومی محسوب می‌شود. به همین جهت به راحتی می‌توانیم آن را تغییر دهیم و کنترل آن دست خودمان است. هرجوری که شرکت نفت درخواست کرد، می‌توانیم آن را تغییر دهیم.»

پمپ بنزین میدان آزادی اولین جایگاه کشور است که از این نوع کارتخوان استفاده می‌شود. اولین کارتخوان در کشور که هم کارت سوخت و هم کارت بانکی را بر روی یک دستگاه می‌پذیرد. مدیرعامل PSP پارسیان در انتها بیان کرد: «با تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ملی پخش داریم و با هماهنگی که با آنها داریم، با توجه به اولویتی که شرکت ملی نفت مشخص می‌کند، در حال توسعه این کارتخوان‌ها هستیم. تجارت الکترونیک پارسیان آمادگی کامل سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.