راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت کار اجبار برای گرفتن مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را تکذیب کرد

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به نامه‌ای که هفته پیش به نقل از این معاونت منتشرشده و مشاغل خانگی فعال در فضای مجازی را ملزم به کسب مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کرده بود به گفت: «این نامه دال بر این نیست که یک مرجع دیگر به مراجع قبلی برای دریافت مجوز اضافه‌شده باشد. بلکه کسانی که تمایل دارند از فرصت‌های حمایتی مربوط به مشاغل خانگی استفاده کنند می‌توانند در این سامانه هم نام خود را ثبت کنند.»

منصوری با تأکید بر اینکه تلاش وزارت کار کاهش تعداد مجوزها و یکی شدن مراجع صدور مجوز بوده است، ادامه داد: «در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی مشاغل خانگی داریم که اسمشان ثبت‌نشده است. هرکس تمایل دارد می‌تواند در سامانه ملی مشاغل هم نام خود را ثبت کند. هیچ مانعی برای کسی که ثبت نمی‌کند ایجاد نمی‌کنیم. امیدواریم در مراحل بعدی، تمام سامانه‌ها اعم از نماد اعتماد و سایر مراجع مجوز دهی با یکدیگر یکپارچه شوند.»

هفته پیش نامه‌ای به نقل از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در فضای مجازی منتشر شد که در آن مشاغل خانگی فعال در فضای مجازی ملزم به کسب مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شدند. این در حالی است که پیش‌تر آن‌ها ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شده بودند.

منبع: ماهنامه پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.