راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به عملکرد آپ در گزارش سالیانه 96 شاپرک

شرکت آسان پرداخت در گزارش سالیانه 96 شاپرک، با سهم 42.22 درصدی از مبلغ تراكنش‌هاي ابزار پذيرش موبايلي در جایگاه اول PSPهای کشور قرار دارد. همچنین آپ از حیث خدمت پرداخت قبض و خرید شارژ با سهم 29.5 درصدی پرتراکنش‌ترین PSP کشور محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب نگاهی به عملکرد این شرکت در گزارش سال 96 شرکت شاپرک می‌اندازیم.

این PSP از نظر تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال ۹۶ با 15.05 درصد سومین رتبه را به خود اختصاص داده است. سهم آپ از بازار مبلغی تراکنش‌ها از 6.53 به 7.79 درصد افزایش داشته و از این نظر می‌توان آسان پرداخت را یکی از چهار PSP کشور دانست که در سال 96 نسبت به سال 95 سهم بازار مبلغی تراکنش‌های خود را افزایش است.

سهم آپ از نظر تعداد تراكنش‌هاي ابزار پذيرش موبايلي  38.10 است و از این نظر در جایگاه اول PSPها قرار دارد. همچنین آسان پرداخت از نظر تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی با 12.88 درصد در رتبه چهارم PSPهای کشور و از نظر مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی با 8.14 درصد، در رتبه ششم قرار گرفته است. همچنین تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی آپ با 11.71 درصد، چهارمین رتبه در کشور است. این شرکت با 1.28 درصد در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در مبالغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی رتبه هفتم است.

آپ از حیث خدمت پرداخت قبض و خرید شارژ پرتراکنش‌ترین PSP با سهم 29.5 درصد و از نظر تراکنش‌های سرویس خرید با 12.1 درصد رتبه چهارم است. همچنین با 15.39 درصد از تعداد تراکنش‌های سرویس مانده گیری، آپ در این جدول سوم است.

در سال 1396، آپ با متوسط اثربخشی کارتخوان‌های فروشگاهی فعال 1.435 یکی از سه PSP کشور بوده که شاخص اثربخشی بالاتر از یک داشته است که به این معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان‌ها بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل کارتخوان‌های کشور بوده است؛ به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی این شرکت‌ها به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده است.

به دلیل عدم اختلاف قابل ملاحظه بین سهم کارتخوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی و تراکنش‌دار با یکدیگر در هر شرکت PSP، تغییرات چندانی بین اثربخشی کارتخوان‌های فعال سیستمی و تراکنش‌دار مشاهده نمی‌شود؛ هرچند که این دو شاخص به بررسی دو مقوله متفاوت پرداخته و قابل قیاس با یکدیگر نیستند. یکی به بررسی اثربخشی کارتخوان‌های فعال سیستمی می‌پردازد و دیگری به اثربخشی کارتخوان‌های تراکنش‌دار.

آپ با اثربخشی تراکنش‌دار 1.31 در این شاخص اثربخشی، عددی بالاتر از یک داشته است و به این معناست که جذب تراکنش‌های این شرکت بر روی کارتخوان‌های تراکنش‌دار بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌هایش از کل کارتخوان‌های تراکنش‌دار کشور بوده است؛ به عبارت دیگر نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی آسان پرداخت پرشین به همراه دو PSP دیگر به گونه‌ای بوده که در جذب بیشتر تراکنش‌ها به نسبت سایر شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند.

1 دیدگاه
  1. جواد می‌گوید

    سلام خوب ولی من نمیتونم در قرعه کشیهای شما شرکت کنم چون جوابم رو نمیده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.