راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به شماره دوم نشریه DISTRIBUTED / جوزف لوبین کیست؟

ماهنامه عصر تراکنش / بلاک‌چین یا زنجیره بلوک هیجان‌انگیزترین موضوع فناوری‌های مالی است و بسیاری از کسانی هم که در زمینه‌های مالی فعالیت نمی‌کنند یا چیزهایی درباره این مفهوم شنیده‌اند یا علاقه‌مند به انجام فعالیت‌هایی در این زمینه هستند.

نشریه DISTRIBUTED دو بار در سال منتشر می‌شود و اخیرا شماره دوم این نشریه منتشر شده است. روی جلد این شماره جوزف لوبین است. لوبین همکار ویتالیک بوترین در راه‌اندازی اتریوم بوده است. این کارآفرین کانادایی که در دانشگاه پرینستون مهندسی برق و علوم کامپیوتر خوانده است، علاوه بر حضورش در بنیاد اتریوم شرکتی راه انداخته است به نام ConsenSys که به‌صورت متمرکز در زمینه فناوری زنجیره بلوک فعالیت می‌کند.

فوربس در فوریه ۲۰۱۸ تخمین زده بود که دارایی لوبین بین یک تا پنج میلیارد دلار است. کاری که لوبین و بوترین با اتریوم انجام دادند را خیلی‌ها تعبیر به زنجیره بلوک ۲.۰ کرده‌اند. این دو موفق شدند قراردادهای هوشمند را به زنجیره بلوک پیوند بزنند و نسل جدیدی از فناوری را معرفی کنند. در مجموع تغییری که زنجیره بلوک ایجاد می‌کند، فراتر از تصور است و بسیاری از وب‌ ۳.۰ صحبت می‌کنند.

روی جلد همین شماره این نشریه هم به رابطه زنجیره بلوک و وب‌ ۳.۰ پرداخته است. این نشریه وب‌سایتی هم دارد که کسانی که دوست دارد در زمینه زنجیره بلوک و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود بیشتر بدانند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

مانند بیشتر رسانه‌های موفق بین‌المللی که زیرمجموعه یک کسب‌وکار رسانه‌ای هستند، این نشریه هم زیرمجموعه ‌BTC MEDIA است که نشریه Bitcoin Magazine آنها معروف است. یکی از خلأهای جدی که در فضای کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد، عدم فعالیت کسب‌وکارهای رسانه‌ای حرفه‌ای است که به‌صورت تخصصی در زمینه یک موضوع مشخص تولید محتوا کنند.

همین موضوع باعث شده که فضای رسانه‌ای ما پر شود از وب‌سایت‌هایی که از وب‌سایت‌هایی انگلیسی‌زبان مطالب را برمی‌دارند و ترجمه می‌کنند. برای توسعه در زمینه‌های تخصصی نیاز داریم که مجموعه‌های رسانه‌ای حرفه‌ای در زمینه‌های مشخص شکل بگیرد و بتوانند به‌صورت پیوسته تولید محتوا و اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.