راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره چانگ‌پنگ ژائو؛ بنیان‌گذار صرافی بایننس چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / چانگ‌پنگ ژائو که به CZ معروف است، برنامه‌نویس کانادایی ـ آمریکایی 41ساله‌ای ‌است که در چین متولد شده است. در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده که شاید یک‌شبه بتوان میلیاردها دلار سرمایه به دست آورد و متعاقبا از دست هم داد، سرعت به معنای واقعی کلمه حس می‌شود و CZ هم یکی از کسانی است که طعم این سرعت را چشیده است.

او بنیان‌گذار صرافی بایننس است که توانست تنها طی 180 روز، به بزرگ‌ترین صرافی در دنیا تبدیل شود. حالا با امکان انجام 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه، این صرافی توانسته شش میلیون کاربر را به خود جذب کند و به بزرگ‌ترین صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده در دنیا بدل شود. چانگ‌پنگ ژائو معتقد است که هیچ صرافی غیرمتمرکزی امروزه نمی‌تواند از لحاظ میزان تراکنش‌های انجام‌شده و حفظ امنیت، به گرد پای صرافی بایننس برسد.

این صرافی در عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده شرکت کرد و پس از آن توکن بایننس به نام BNB توانست از 10 سنت به 13 دلار برسد و سرمایه بازار 1.3 میلیارد دلاری را به ارمغان بیاورد. ژائو که اکثرا لباس مشکی می‌پوشد، بیشترین سهم را در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در اختیار دارد.

امکان تبادل حدود 120 ارز مختلف توسط صرافی بایننس توانست سود 200 میلیون دلاری را در سه‌ماهه آخر سال 2017 نصیب ژائو کند. شایان ذکر است عکس چانگ‌پنگ ژائو در ژانویه 2018 به‌عنوان کسی که از هیچ به میلیاردها دلار سرمایه رسید، روی جلد مجله فوربس منتشر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.