راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

والمارت به‌دنبال روش‌های جدید پرداخت

ماهنامه عصر تراکنش / والمارت آمریکایی را دیگر همه می‌شناسند؛ شرکت خرده‌فروشی که بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در دنیا را دارد، شرکتی که در رتبه‌بندی فورچون جهانی 500 در سال 2011 توانست رتبه نخست بزرگ‌ترین شرکت‌ عمومی جهان را به دست آورد، در سال 2012، پس از شرکت‌های رویال داچ شل و اکسون‌موبیل، جزء سومین شرکت بزرگ جهان شناخته شد و در سال مالی 2013 هم توانست با درآمدی معادل 469 میلیارد دلار، عنوان بزرگ‌ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد را به دست آورد.

همچنین از دیگر ویژگی‌های والمارت این است که با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگ‌ترین کارفرمای خصوصی جهان به‌شمار می‌آید. موسس این فروشگاه سام والتون بود که در سال 1918 در اوکلاهما به دنیا آمد.

در دهه 1980 بود که شبکه ماهواره‌ای شرکت تکمیل شد و تمام واحدهای عملیاتی از طریق مکالمه دو طرف و ارتباطات ویدئویی یک‌طرفه به یکدیگر متصل شدند. در سال 1988، تقریبا 90 درصد فروشگاه‌ها به بارکدخوان مجهز شدند. در سال 1991 هم والمارت با افتتاح اولین شعبه خودش در مکزیکوسیتی وارد بازارهای بین‌المللی شد.

والمارت چند سالی است که رقابت سفت‌وسختی با آمازون دارد و در سال 2016 بود که به‌منظور حفظ میدان رقابت، شرکت تجارت الکترونیکی جت دات‌کام را خریداری کرد. همین یکی، دو ماه پیش هم خبر فناوری پرداخت موبایلی جدید والمارت به نام «Me» منتشر شد.

در زمان انتشار این خبر گفته شد که این سرویس فعلا در حال آزمایش است و قرار است سرعت انجام پرداخت در والمارت لون اند گاردن سنترز را افزایش دهد. به نظر می‌رسد که آوریل ماه پرخبری برای این فروشگاه بود؛ چراکه در همان ماه نیز خبر دیگری مبنی بر درخواست والمارت برای سیستم پرداخت زنجیره بلوکی منتشر شد.

در واقع این خرده‌فروشی دو درخواست حق امتیاز برای پلتفرم مبتنی بر زنجیره بلوکش ارائه کرده که قرار است از این پلتفرم برای انجام پرداخت‌های فروشندگان و خریدهای دیجیتال استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.