راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حدود یک میلیون نفر در هند به‌صورت آزمایشی از سرویس پرداخت واتس‌اپ استفاده می‌کنند

حدود یک میلیون نفر در هند در حال تست و بررسی سرویس پرداخت واتس‌اپ در این کشور هستند و خود واتس‌اپ هم در حال همکاری با دولت هند، سازمان ملی پرداخت هند (NPCI) و چندین بانک این کشور است تا بتواند این ویژگی را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد.

سرویس پرداخت واتس‌اپ که رقیب سرویس Paytm در هند محسوب می‌شود، طی چند ماه گذشته در حال تست نسخه بتا بوده است و هنوز هم به‌صورت رسمی تاریخ راه‌اندازی سرویسش را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود که طی چند هفته آینده این راه‌اندازی در هند انجام شود.

به گفته سخنگوی واتس‌اپ امروزه نزدیک به یک میلیون نفر در حال بررسی سرویس پرداخت این اپلیکیشن در هند هستند و بازخوردهایی که تا به امروز دریافت کرده‌اند همگی مثبت بوده و مردم از راحتی و سرعت و امنیت و سادگی انتقال پول لذت بسیار می‌برند و این فرایند را به آسانی ارسال یک پیام توصیف کرده‌اند.

این سخنگو اضافه کرد که واتس‌اپ همکاری نزدیکی با دولت هند، NPCI و چندین بانک این کشور و همینطور برخی ارائه‌دهندگان سرویس پرداخت هند دارد تا بتواند از اقتصاد دیجیتال این کشور پشتیبانی داشته باشد.

واتس‌اپ همچنین مجوزی از سمت NPCI دریافت کرده تا به وسیله آن امکان همکاری با بانک‌ها برای تسهیل تراکنش‌های مالی از طریق رابط پرداخت‌های یکپارچه را داشته باشد.

البته باید به این مورد هم اشاره کرد که برخی نگرانی‌ها درخصوص امنیت داده‌های مصرف‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه بعد از لو رفتن اطلاعات حدود 87 میلیون کاربر در فیس‌بوک، افزایش پیدا کرده است.

منبع: The Economic Times

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.