راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس USSD حذف نمی‌شود

بر اساس گزارش رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی، با بررسی نهایی طرح لغو کدهای دستوری موبایل و بازدید از بانک مرکزی، سرویس USSD حذف نمی‌شود.

به گزارش زومیت، رمضان‌علی سبحانی‌فر، رئیس کارگروه ارتباطات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که در راستای جلوگیری از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع)، هفته آینده طی جلسه‌ای با بانک مرکزی، این موضوع پیگیری می‌شود و تصمیم نهایی در مورد تعیین تکلیف USSD گرفته خواهد شد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس تأکید کرد که پس از بررسی جوانب این طرح، برای آن تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه سرویس USSD حذف نمی‌شود، اعلام کرد: «به‌هیچ‌عنوان موافق با حذف کدهای دستوری موبایل نیستیم و جلسهٔ هفته آینده نیز برای مذاکره و تصمیم‌گیری در مورد ادامه روند اجرای این سرویس در کشور است.»

بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ای دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) را از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۶ صادر کرد که این تصمیم با اعتراض نمایندگان مجلس روبرو شد.

به اعتقاد نمایندگان مخالف این تصمیم، بسیاری از کاربران تلفن همراه از طریق این کدهای دستوری سرویس‌هایی مانند پرداخت و شارژ اعتباری دریافت می‌کنند و اغلب مشترکان موبایل در مناطق محروم و روستایی و کسانی که گوشی هوشمند ندارند از این سرویس استفاده می‌کنند و نباید بدون روش جایگزین، آن را قطع کرد.

پرداخت از طریق کدهای دستوری روزانه حدود ۷۰ میلیون تراکنش را رقم می‌زند و حدود ۴۰ میلیون نفر از طریق این سرویس، تراکنش زیر ۴۰ هزار تومان دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.